10 každodenních návyků, které vám vysávají energii

Foto: Unsplash

10 každodenních návyků, které vám vysávají energii

Nízká energie a únava jsou příznaky špatných návyků a negativních faktorů životního stylu, které můžete ovládat. Pokud je tomu tak, můžete některé své nezdravé návyky změnit na zdravější a zvýšit množství energie, kterou máte každý den. Jste produktem svých každodenních návyků, dobrých i špatných. Pokud víte, co je pro vás dobré a co špatné, můžete si vybrat, zda se chcete nebo nechcete zlepšovat a udržovat zdravý životní styl.

Možné příčiny nízké hladiny energie

1.Nedostatek správného spánku

Když nemáte dostatek spánku, vaše tělo je slabší, protože máte jen polovinu energie. Vaše produktivita je tím ovlivněna, a pokud se to snažíte dohnat prací přesčas, zbývá vám méně času na spánek a cyklus pokračuje. 

2. Přebývání v minulosti

Minulost je minulost a nemá smysl chovat zášť nebo se kvůli ní zlobit. Jediný, koho tím ovlivňujete, jste vy. Naučte se tedy nechat věci plynout, když ne kvůli nim, tak kvůli vám. 

3. Nedostatečné pití vody 

Dehydratace může negativně ovlivnit funkci vašeho mozku. Je důležité pít dostatek vody, abyste nahradili ztrátu vody, kterou vaše tělo utrpělo močením, některými léky, potem nebo pitím sody. Taktéž dehydratace vede k nerovnováze elektrolytů, která může způsobit další ztráty energie. I když jste jen lehce dehydrovaní, je pro vás obtížnější se soustředit.

4. Špatná strava 

Pokud váš životní styl nebo každodenní návyky vedou k tomu, že místo vaření doma jíte jídlo venku, pravděpodobně jíte více nezdravého jídla, než vaše tělo dokáže zvládnout. Udělat ze svého jídelníčku prioritu je zásadní, pokud jde o vaše celkové zdraví. Pomůže vám také zůstat ve střehu během dne. 

5. Sedavý životní styl 

Naše těla byla navržena pro použití a pohyb, nikoli pro celodenní sezení. Když se nebudete pohybovat, vaše tělo bude ovlivněno únavou a nízkou hladinou energie. 

6. Vynechání cvičení, když jste unavení

Vynechání tréninku z důvodu úspory energie má ve skutečnosti negativní dopad. University of Georgia zveřejnila studii, která prokázala účinek vynechání tréninku. Zjistili, že sedaví, ale jinak zdraví dospělí, kteří začali 20minutové cvičení, tři dny v týdnu, hlásili, že se po šesti týdnech cítí méně unavení a mají více energie. Pravidelné cvičení zvyšuje vaši sílu a vytrvalost, pomáhá vašemu kardiovaskulárnímu systému pracovat efektivněji a dodává kyslík a živiny do vašich tkání. 

7. Brát si věci osobně 

Jsme sociální bytosti a často se definujeme prostřednictvím našich vztahů. Tyto vztahy se budou lišit v účinnosti a intimitě. Jinými slovy, jsou lidé, se kterými se prostě spojíme, a lidé, se kterými to pouto zkrátka necítíme. Nedostatek spojení s někým nemusí nutně znamenat, že vás osobně nemá rád. Proto byste si to neměli brát osobně, pokud nenajdete společnou řeč. 

8. Držení hněvu a zášti 

Hněv a zášť jsou obecně spojeny s „životem v minulosti“. Jsou to negativní, automatické emoce a myšlenky, které lze odhodit. Hněv a zášť jsou extrémně kontraproduktivní pro vaši energii a nestojí za duševní a fyzické náklady, které si od vás berou. 

9. Komunikace s toxickými lidmi 

Bez ohledu na to, jak moc se snažíte lidem pomáhat, stále budete občas dostávat stížnosti a negativní energii. Snažte se proto obklopovat pozitivními lidmi a vyhýbejte se těm toxickým. 

10. Dělat si starosti s tím, co si o vás lidé myslí 

Trávit čas přemýšlením o tom, jak moc vás mají lidé rádi, není jen ztráta času, ale je to emocionálně vyčerpávající, protože si nikdy nemůžete být jisti. Spíše než se starat o to, co si lidé myslí, předpokládejte, že o vás všichni mluví blbě a jděte dál. Budete se ve věcech cítit mnohem lépe a budete mít více energie.

Zdroje: unsplash.com, deeph.io

Podobné články

0 Komentářů

Napište komentář

Články z dalších našich webů: