10 Psychologických faktů, které Vám pomůžou v každodením životě

Foto: Unsplash

10 Psychologických faktů, které Vám pomůžou v každodením životě

1. Zhoršení depresí

Průměrný žák 21. století má stejné množství úzkosti jako pacient v psychiatrické léčebně na počátku padesátých let. Proč tomu tak je?

Necítíme společenská omezení tak, jak jsme si zvykli - často měníme své zaměstnání, zřídkakdy se účastníme jakýchkoli náboženských a jiných společenských organizací, oženíme se později a sami trávíme mnohem více času.

Chceme spoustu věcí, jako je bohatství a dokonalý vztah, ale máme nereálné představy o tom, co budeme mít a jak by se měl náš partner chovat a vypadat.

2. Pokud chcete najít lásku, vezměte si s sebou na rande psa

Pokud se ukážete na rande se psem, vaše šance na úspěch se hodně zvýší. Lidé se cítí mnohem jistější, když se přiblíží k atraktivní osobě, která má vedle sebe psa.

Studie provedena ve Francii, ukázala, že dívky jsou 3x více nakloněny, dát jejich telefonní čísla mužům, kteří mají psy. Obecně platí, že lidé, kteří jdou se zvířaty, jsou důvěryhodnější.

3. Množství stresu, které má člověk, když ztratí telefon, je podobné stresu při teroristickém útoku.

I když nejpříjemnější události pro lidi jsou smrt milovaného člověka nebo trestu odnětí svobody, odhaduje se, že strach ze ztráty smartphonu nebo zpoždění ve vlaku je podobný teroristickému útoku. Mezi 5 nejvíce stresujících situací patřili také přírodní katastrofy (požár, povodeň) a vážné onemocnění.

4. Chcete-li být kreativní, nemusíte mít dobré nápady, musíte mít spoustu nápadů.

Výzkumníci zjistili, že pokud by lidé byli placeni za počet navrhovaných nápadů a ne za kvalitu, výsledky by byly lepší. Ale jen v případě, že subjekt měl málo času na odpočinek. A receptem na kreativitu bylo: vytvořit co nejvíce nápadů, a to i těch nejhorších, poté na ně na chvíli zapomenout a dělat něco úplně jiného po dobu asi 20 minut. A po přestávce se vraťte k úkolu.

5. Oblíbená píseň je obvykle ta, kterou člověk spojuje s velmi důležitou událostí ve svém životě.

Každý z nás má nějakou tu oblíbenou píseň. Nemusí to nutně být melodie, která pro nás dělá hudbu návykovou. Oblíbenou píseň vybíráme podle textu.

Písně, které máme rádi, jsou obvykle spojeny s nějakým osobním příběhem, který máme, člověkem nebo emocionální událostí.

6. Hudba na pozadí snižuje vaši kreativitu

Každá melodie nebo píseň (v jakémkoli jazyce - cizí nebo čeština) brání vaší schopnosti být kreativní, když ji posloucháte při práci. Takže pokud jste například spisovatel a pracujete s jazykem, poslouchejte hudbu pouze tehdy, když nepracujete.

7. Vedení deníku může zlepšit vaše fyzické zdraví.

Lidé, kteří trpí poruchami příjmu potravy nebo trpí depresí, mohou těžit z každodenních zápisů do osobních deníků. S deníkem může být váš imunitní systém silnější. Deník vám pomůže vypořádat se se stresem, a dokonce i snížit příznaky astmatu. A je tu ještě jedna důležitá výhoda: máte šanci přemýšlet o svých chybách, abyste se jim v budoucnu vyhnuli.

A nemusíte psát hodně: stačí napsat jen pár vět každý den, nejlépe kolem stejného času. Tyto poznámky vám pomohou vyjádřit vaše pocity a analyzovat situace.

8. Plán B snižuje vaše šance na úspěch

Pokud se chystáte začít něco nového - např. Zřídit společnost nebo začít práci na novém místě, nedělejte plán B, C nebo D. Je to prostě tím, že když si myslíte, že máte ještě jednu možnost. Snížíte své šance na úspěch.

Toto ale neplatí pro všechny, samozřejmě existují lidé, kteří nemají rádi tlak a mají rádi jistotu. Pak je lepší plán B mít. Pokud jste ale člověk, který zvládá pracovat pod tlakem, je lepší mít jen jednu možnost.

9. Snaha o dokonalost vede k depresím.

Když nastavíte cíle, na které se nemůžete dostat, pohybujete se směrem k úzkosti a neúspěchu. Úspěšní lidé také dělají chyby a litují některých rozhodnutí, která učinili. Ve všech těchto situacích však vidí lekce a dokáží se od nich poučit.

10. Vnímání vašich úspěchů vám zlepší sebedůvěru.

Udělejte si deník svých úspěchů a každý den zapisujte nové věci. A nepište jen ty velké úspěchy, jsou to právě ty malé na kterých záleží. Například, "viděl jsem naučné video" "přečetl jsem 20 stran z nové knihy," a tak dál.

Pokud máte více důvodů, proč jste na sebe hrdí, pomůže vám to zlepšit vaši sebedůvěru.

Zdroj: thelist.com, womanworking.com, unsplash.com

Podobné články

0 Komentářů

Napište komentář

Články z dalších našich webů: