10 tipů, jak podpořit imunitu

Foto: Freepik

10 tipů, jak podpořit imunitu

V dnešní době je víc než kdy dřív zapotřebí myslet na vlastní zdraví. Zejména na vlastní imunitní systém. Stresové prostředí, ve kterém žijeme, nedostatek odpočinku a relaxace nám pomalu ale jistě ukrádají z našeho zdraví a po delší době nám hrozí opravdu nepříjemné komplikace. Imunitní systém je de facto soubor všech mechanismů a procesů v našem těle, které nám pomáhají se bránit nepříznivým vlivům. Jak ale naši imunitu zase nastartovat? Nebo jak ji posílit, abychom lépe přečkali nejen období chřipek? Interesting.cz vám přináší několik zajímavých tipů, které vám s těmito otázkami pomohou.

1.      Ovoce a zelenina

Konzumace zeleniny a ovoce je pro naše zdraví naprosto klíčová. Tyto potraviny nám poskytují nespočet vitamínů, minerálů a antioxidantů, které naše tělo nutně potřebuje, protože je neumí samo vyrobit. Zvlášť přínosné jsou pro nás grepy, kiwi, paprika a další. Například grepy a pomeranče jsou vhodné, i když jsme nemocní a náš imunitní systém právě bojuje s nějakým zákeřným virem nebo bakterií. Ochlazují totiž organismus a dodávají posilující látky.

2.      Jóga

Pohyb obecně je pro náš imunitní systém blahodárný. Jóga našemu tělu dodá vitalitu a flexibilitu. Protahování a posilování vnitřních a vnějších svalů nám utuží zdraví a uleví našim zádům. Jóga napomáhá i k psychické pohodě a je téměř nezbytná pro lidi, kteří se pohybují hodně ve stresu a mají sedavé zaměstnání.

3.      Pitný režim

Většina lidí má problémy s tím, že málo pije vodu. A přitom téměř celé naše tělo je skoro celé z vody. Pokud také nepijete dostatek vody, můžete začít tím, že si dáte 2 sklenky vody před první ranní kávou. Dostatečná hydratace prodlužuje život našim buňkám, vypadáme mladistvě, a navíc mnohem lépe čelíme jakýmkoliv neduhům.

4.      Hlíva ústřičná

Hlíva ústřičná je k dostání buď v podobě doplňků stravy, nebo ve svém syrovém stavu. Hlívu si můžete ale i nasušit sami a rozdrtit na prášek. Takový to rozemletý prášek se hodí například na posypání chlebu s lučinou. Vaše tělo vám za tuto houbu opravdu poděkuje.

5.      Spánek

Náš organismus je mechanismus, který pracuje 24 hodin denně. Taková námaha nutně potřebuje pro svůj správný chod kvalitní regeneraci. Ideální je mít stejnou hodinu pro usínání a pro vstávání. Nedostatečný spánek přes týden a dohánění spánkového deficitu o víkendu není tak přínosný. Kvalitní spánek by měl mít svoji hygienu například vyvětranou místnost, kde spíte, neměli bychom konzumovat kofein minimálně 6 hodin před spaním a další.

6.      Studená sprcha

Střídání teplé a studené vody při sprchování má příznivý vliv na náš organismus. Při takovém sprchování se kůže prokrvuje a posilujeme tím náš lymfatický systém. Navíc to přispívá ke kvalitnějšímu spánku. Otužování však musí být postupné a vytrvalé. Většina lidí to vzdá po 14 dnech a ani netuší o co vše se tím okrádají.

7.      Oříšky

Ořechy obsahují zdravé tuky, bez kterých se neobejdeme. Nesmíme jich ovšem sníst kilo. Uvádí se množství v podobě malé hrsti. Velmi přínosné jsou například mandle. Jako zajímavý tip je mandle přes noc dát do vody a druhý den je oloupat a sníst. Takto připravené mandle dokáže naše tělo ještě lépe zpracovat a vzít si z nich mnohem více živin.

8.      Pravidelné procházky

Pohyb je pohyb. Chůze je přirozená a vhodná pro všechny. Uvádí se, že pro udržení kondice bychom měli každý den chodit alespoň 30 minut svižným tempem. Nemusíte si přitom počítat kroky, stačí když si chůzi zpříjemníte s parťákem na procházku nebo podcastem ve sluchátkách.

9.      Kontakt s přírodou

Čistá příroda uzdravuje. Je prokázané, že například v lese naše oči odpočívají a my prožíváme velmi příjemné chvíle. Dýchat zhluboka, dotýkat se přírody je pro zdravý imunitní systém zkrátka nezbytné.

10.   Kontakt s lidmi

Právě kontakt s ostatními lidmi nás vystavuje novým bakteriím a virům. Tímto kontaktem si budujeme imunitu. Naprostá izolace může mít za následek oslabení této schopnosti. Je to jako se svaly, když je nepoužíváme, sice nezmizí, ale dostat je do kondice dá dost práce a stojí to i dost času.

Zdroje:

Freepik.com

 

Podobné články

0 Komentářů

Napište komentář

Články z dalších našich webů: