Foto: Unsplash

15 způsobů, jak se více pohybovat v každodenním životě

Je prokázáno, že dlouhé sezení má řadu negativních zdravotních účinků, od obezity a vysokého krevního tlaku až po abnormální hladiny cholesterolu až po riziko srdečních chorob a rakoviny.

 Jedna studie z roku 2017 zjistila, že existuje přímá souvislost mezi sedavým způsobem života a rizikem předčasné smrti. A co je zajímavé, studie z roku 2015 zjistila, že dlouhé sezení mělo bez ohledu na zdraví negativní důsledky fyzické aktivity – v podstatě hodinový trénink v posilovně nevyvrací škodu způsobenou osmihodinovým sezením u stolu. 

Řešení: Najděte způsoby, jak se během dne více pohybovat. Zaženete nemoci, budete se celkově cítit lépe a shodíte kila (pokud o to usilujete). 

1. Pijte hodně vody

Více vody = více přestávek v koupelně a další výmluva, proč vstát a protáhnout si nohy. Pro bonusové body jděte do koupelny v jiném patře a použijte schody. Kromě toho má voda mnoho dalších výhod, od zvýšení vaší duševní výkonnosti až po zanechání vaší pleti mladistvé a zářivé, takže je to oboustranně výhodná situace.

2. Choďte a mluvte do telefonu

Ať už si berete osobní hovor v práci nebo voláte v sobotu mámě, vstaňte a vyrazte se svým telefonem ven! Proč ztrácet půlhodinový hovor sezením, když se můžete vydat na osvěžující procházku?

3. Vezměte si oběd ven

Objednejte si oběd někde poblíž vaší kanceláře, a pak si pro něj dojděte. I když jste si zabalili oběd z domova, můžete si ho vzít do nedalekého parku nebo na jiné venkovní místo, kde se nasákne slunečním světlem a uděláte další kroky. Než se vrátíte dovnitř, udělejte si rychlou procházku, abyste podpořili metabolismus.

4. Pořiďte si stůl na stání

Pokud nemá vaše kancelář k dispozici stoly na stání, zkuste si jeden pořídit. Mnohé z nich jsou konvertibilní, takže můžete sedět a stát kdykoliv uznáte za vhodné. Používání stolu ve stoje často povzbuzuje lidi, aby se během dne více pohybovali jinými způsoby – ale nepřehánějte to. "Příliš mnoho čehokoli může být na škodu. V mém oboru panuje shoda, že lidé by měli zkoušet stát u stolu dvě až čtyři hodiny denně. Začněte s krátkými přírůstky a poslouchejte své tělo.

5. Navrhněte pěší schůzky

Potřebujete si popovídat s kolegou? Místo toho, abyste jim posílali e-mail nebo se scházeli v konferenční místnosti, zeptejte se, zda by se nechtěli projít a popovídat si někde v budově nebo venku. Různé studie prokázaly, že chůze má příznivý vliv na kreativní myšlení tím, že pumpuje více krve a kyslíku do vašeho těla, včetně mozku. Navíc váš kolega pravděpodobně uvítá možnost protáhnout si nohy také.

6. Ukliďte si stůl

Pracovní prostory mohou být zaneřáděné a neuspořádané víc, než si to častokrát uvědomíte. Berte to jako záminku k tomu, abyste se postavili a odhodili staré útržky papíru a jídla (bonusové body, pokud dojdete k odpadkovému koši, který je daleko) a utřete si stůl a klávesnici, které jsou živnou půdou pro bakterie. Přestávka vám pomůže soustředit se na práci a úklid pracovního prostoru vám pomůže předejít onemocnění (zejména v období chřipek).

7. Zaparkujte dále

Ať už míříte do práce nebo do obchodu s potravinami, zaparkujte co nejdále od cíle, abyste měli více času na procházky. Pokud používáte garáž, zaparkujte na nižší úrovni a jděte nahoru po schodech. Pokud jedete veřejnou dopravou, vystupte o zastávku nebo dvě dříve a zbytek cesty jděte pěšky. 

8. Cvičte při sledování televize

Když se vrátíte domů z práce, je tak snadné se jen zhroutit na pohovku a bezmyšlenkovitě se dívat na televizi, zatímco si odpočinete od dne... ale můžete tento čas využít k tomu, abyste se vyhnuli ještě většímu sezení a vrhli se na trochu cvičení. 

9. Vstávejte během reklamních přestávek

Místo toho, abyste seděli u reklam, vyskočte a udělejte domácí práce, které jste odkládali, jako je pověšení prádla, mytí nádobí nebo zametání podlahy. Není to dobré jen pro vás; až show skončí, budete se cítit mnohem spokojeněji a produktivněji.

10. Nastavte si připomenutí, abyste si udělali přestávky

Někdy vás práce dokáže pořádně pohltit, a než se nadějete, uběhly hodiny, kdy jste jen seděli u svého stolu. Nastavte si na telefonu budík, abyste si každých 30 minut udělali přestávku – vstaňte a jděte do koupelny, jděte si nabrat vodu z kuchyně nebo se prostě postavte ke stolu a na tři až čtyři minuty se protáhněte.

11. Do práce na kole

Pokud je pěkné počasí a bydlíte v okruhu několika kilometrů, vyrazte do práce na kole! „Cyklistika má velmi malý dopad na vaše klouby, takže je šetrná k vašemu tělu,“ řekl specialista na cyklistiku Andrew Pruitt, EdD. I když vás bolí chůze, stále můžete jezdit na kole, protože není nosné. Je to také úžasné kardio cvičení a skvělý způsob, jak poznat nové lidi. 

Poznámka: Možná budete chtít mít na vyjížďku sportovní oblečení a vzít si s sebou pracovní oblečení, do kterého se následně v kanceláři převléknete.

12. Vynechejte výtah a jděte po schodech

Pokud neberete těžký náklad, zkuste místo výtahu jít po schodech, zvláště pokud stoupáte jen pár pater. Hledejte bytový dům, který je v patře, kam byste byli ochotni chodit pravidelně, a když si rezervujete hotely, požádejte, abyste byli v nižším patře, abyste mohli jít po schodech. Toto je jednoduchý, každodenní trik, jak spálit kalorie a – bonus! – zpevnit nohy.

13. Využijte moudře čekací dobu 

Zatímco čekáte na jídlo v mikrovlnce nebo na papíry k tisku, nevracejte se ke svému stolu. Postavte se a proveďte mírné protažení. Zvednutí lýtek je skvělý způsob, jak zpevnit lýtka, aniž by vás bolela záda. Pokud je to soukromější oblast, můžete si dokonce udělat pár dřepů nebo skoků, jen aby se vám rozpumpovala krev.

14. Vyřizujte pochůzky pěšky

Pokud žijete v městské oblasti, kde jsou místa, jako je obchod s potravinami a pošta, v docházkové vzdálenosti, rozhodněte se, že do těchto míst půjdete pěšky, místo abyste naskakovali do auta. Není to jen dobré kardio; nošení tašek nebo balíčků také umožňuje skvělé procvičení paží a můžete pozvat své rodinné příslušníky nebo spolubydlící, aby se s vámi připojili do společnosti (a pomohli s přenášením věcí).

15. Při dojíždění stůjte

Pokud spoléháte na veřejnou dopravu, jako je autobus nebo vlak, abyste se vydali na cestu, snažte se během dojíždění stát, i když jsou volná sedadla. Zvláště pokud jste v práci strávili celý den sezením, může být půlhodinová jízda vestoje pro vaše nohy vítanou změnou.

Zdroje: prevention.com, unsplash.com

Podobné články

0 Komentářů

Napište komentář