3 malé vychytávky, které vám pomohou načerpat energii během volna

Foto: Unsplash

3 malé vychytávky, které vám pomohou načerpat energii během volna

Někdy můžete mít pocit, že potřebujete dovolenou z dovolené. Bez ohledu na to, jak moc se vaše dovolená zdá být rozmazaná nebo jak velký seznam úkolů musíte splnit, existují malé změny, které můžete ve své prázdninové rutině provést, abyste se skutečně načerpali energii a mohli se vrátit do práce šťastnější.

„Je těžké odpočívat v prostředí, kde si děláte starosti s tím, kolik toho musíte udělat,“ říká Emily Ballesterosová, koučka pro management syndromu vyhoření v Seattlu. "Ale můžete si držet svou práci na délku paže."

Zde odborníci sdílejí své nejlepší tipy, jak upřednostnit péči o sebe a maximalizovat svůj volný čas.

Udržujte, odpočívejte a doplňujte

Chcete-li maximalizovat svůj volný čas, zaměřte se podle Ballesteros na tři věci: údržbu, odpočinek a doplňování.

Údržba znamená dělat své práce. Uklízením svého prostoru, nákupem potravin, organizováním financí a plněním dalších povinností se o sebe staráte, říká Ballestero. A když budete mít po prázdninách pořádek, pomůže vám to vrátit se do práce s menším stresem.

Odpočinek znamená udělat si čas na nízkoenergetické relaxační aktivity, jako je čtení, sledování televize nebo procházka, aby se vaše tělo mohlo fyzicky nabít. Mnoho studií ukázalo, že tyto relaxační techniky mohou kromě jiných zdravotních přínosů snížit váš krevní tlak, zlepšit trávení a zpomalit srdeční frekvenci.

Refill, poslední doporučení Ballesteros, odkazuje na „zábavné aktivity, které tvoří smysl života“, jako je poflakování se s přáteli, cestování nebo trávení času novým koníčkem. Naplňující aktivity pomáhají prohlubovat vaše vztahy a vytvářet šťastné vzpomínky, říká Ballesteros, přičemž obojí je dobré pro vaše duševní zdraví.

Většina lidí stráví prostoje pouze jednou nebo dvěma z těchto činností, jako je strávit celý den venku s přáteli nebo uklízet podkroví, říká Ballesteros.

„Na konci víkendu může být jejich domov opravdu dobře udržovaný, ale vůbec si neodpočinuli. Nebo trávili spoustu času cestováním, ale nemají žádné potraviny ani čisté oblečení,“ uvádí. Musíte se zabývat všemi třemi oblastmi“, abyste se po návratu do práce cítili vyrovnaněji.

V našich životech je tolik nepředvídatelných, pohyblivých dějů, ale organizování volna kolem těchto tří oblastí může pomoci upřednostnit věci, díky kterým se cítíte, že je o vás postaráno.

Limitní technologie

Pokud vaše dovolená skončila a jste překvapeni, jak málo z toho, co jste chtěli dosáhnout, se udělalo, možná budete chtít zrekapitulovat čas strávený u obrazovky. Většina lidí si neuvědomuje, kolik času nám naše telefony mohou ukrást, vysvětluje Ballesteros, ale procházení TikTok nebo binging Netflix může klidně rychle sníst tři hodiny vašeho odpoledne.

Místo toho, když jste na dovolené, dejte si záležet na tom, abyste telefon na několik hodin vypnuli nebo jej alespoň nechali v jiné místnosti. Pak se zaměřte na jiné činnosti, ať už je to skládání prádla, čtení knihy nebo procházka.

Cvičení všímavosti (také zaměření na to, co děláte bez rozptylování technologií) může mít velké přínosy pro duševní zdraví, říká klinický psycholog Matt Scult.

„Musíte být opatrní, když sedíte s šálkem čaje nebo dokonce ve sprše,“ poznamenává Scult. Pokud si totiž vezmeme pár minut na to, abychom jsme se naladili na svou mysl, můžeme si tím zlepšit i náladu.

Vytvořte si prázdninový rituál

Návštěvy rodiny nebo cestování během prázdnin nás mohou vyvést z každodenní rutiny, ale Ballesteros říká, že ctění alespoň jednoho nebo dvou rituálů, ať už je to klidný šálek kávy nebo rychlé ranní cvičení nebo večerní čtení, vám může pomoci zůstaň zdravý uprostřed jakéhokoli prázdninového šílenství. Rituály mohou pomoci snížit úzkost a zvýšit pozitivní emoce, jako je sebevědomí a vděčnost, podle Psychology Today.

Scult doporučuje najít si uklidňující aktivitu, kterou by použil jako rituál na svátky, rád zapaluje svíčky, pije čaj a mluví se svou ženou. Takové rituály signalizují vašemu mozku, že je čas ztišit se a pomoci vám odvést mysl od toho, co váš mozek během dne dělal.

 

Zdroje:

cnbc.com

unsplash.com

Podobné články

0 Komentářů

Napište komentář

Články z dalších našich webů: