3 vědecky prokázané benefity meditace.

Foto: Unsplash

3 vědecky prokázané benefity meditace.

Meditace vám může pomoci vypořádat se s tím, že žijete v našem zapojeném světě, který je zdánlivě nepřetržitý, sedm dní v týdnu, 24 hodin denně. Koneckonců jsme připoutaní ke své práci, neustále na telefonech a vždy plánujeme další schůzku, událost nebo školní funkci, a přitom se snažíme dosáhnout rovnováhy mezi pracovním a soukromým životem. Někdy máte pocit, jako by nebyl konec v nedohlednu, takže se můžete cítit ještě víc zahlceni a přemýšlením, kdy si dáte pauzu. A právě když si myslíte, že se chystáte, objeví se něco dalšího, co vyžaduje vaši pozornost.

Pokud je tohle všechno příliš blízko domova, pravděpodobně si potřebujete odpočinout, i když si myslíte, že na to nemáte čas. Je ale pravděpodobné, že pokud si ve svém nabitém plánu na trochu meditace vyhradíte jen trochu času, poděkujete si. Koneckonců existuje spousta vědecky ověřených výhod, které můžete získat z meditační praxe, která vám pomůže výrazně zlepšit kvalitu vašeho života. Pokračujte ve čtení, abyste zjistili, co přesně jsou.

Meditace vám pomůže lépe se vyspat

Méně věcí je důležitějších, než se pořádně vyspat. To je proto, že zajištění zdravého spánkového plánu vám může pomoci zachovat paměť, udržet váš kardiovaskulární systém zdravý, udržet váhu a dokonce vám pomůže v boji proti rakovině, tvrdí Harvard Medical School. Také udrží vaši paměť neporušenou a mimo jiné vás sníží podrážděnost.

Mnoho lidí však špatně spí, protože každý čtvrtý Američan každoročně trpí nespavostí, uvádí článek v Science Daily. A každý, kdo je v noci vzhůru v posteli a zírá do stropu a ochotně se marně usíná, vám může říct, že to není žádná sranda. Ale je tu dobrá zpráva: Zapojení do meditační praxe všímavosti vám může pomoci v boji s nespavostí. Konkrétně redukce stresu na základě všímavosti (MBSR) a terapie nespavosti (MBTI) založená na všímavosti vám mohou pomoci rychleji usnout a déle usnout.

Meditace vás činí sebevědomějšími

Abyste mohli žít svůj absolutně nejlepší život, je důležité, abyste se opravdu znali, až do morku kostí a byli v kontaktu se svými pocity. Navíc, pokud jste v hlubokém kontaktu s tím, kdo jste, je pravděpodobné, že budete moci lépe komunikovat s lidmi kolem vás - a důležité jsou smysluplné interakce!

Pokud chcete kultivovat sebepoznání, nehledejte nic jiného než meditační praxi. Podle studie v časopise Trends in Cognitive Sciences vám meditace může pomoci identifikovat destruktivní vzorce chování a proměnit je ve zdravé návyky. Stejný výsledek byl nalezen v časopise Advances in Mind Body Medicine, který dokázal, že cvičení jógy vám může pomoci uvolnit se a podívat se na sebe v méně kritickém světle.

Kromě těchto dvou studií další v časopise Supportive Care Cancer zjistil, že ženy s rakovinou prsu, které praktikovaly Tai Chi, měly vyšší sebevědomí než ty, které dostaly jiný druh sociální podpory. Ukazuje to, jak moc vám klidný čas pro vaši mysl a tělo může pomoci být lepším člověkem.

Meditace snižuje úzkost

Podle Americké asociace pro úzkost a depresi má 40 milionů dospělých ve Spojených státech úzkostnou poruchu. U více než 18 procent populace je úzkost nejběžnějším duševním onemocněním v celé zemi. To jsou docela střízlivé statistiky.

Pokud také trpíte úzkostnými stavy, je velká šance, že vám pravidelná meditační praxe pomůže ovládat a snižovat vaši úzkost. Za prvé, podle studie 174 dospělých v časopise Journal of Behavioral Medicine meditace zaměřená na snížení stresu na základě všímavosti (MBSR) pomohla nejen snížit úzkost, ale také snížit paranoidní myšlenky, obsedantně-kompulzivní chování a obavy související s fobií. Stejný závěr měla i další studie v časopise Depression & Anxiety, která opět dokazuje, že meditace může snížit příznaky úzkosti.

Pohybové meditace mohou také pomoci lidem ovládat jejich úzkost, jak uvádí studie v časopise American Family Physician, že jóga pomáhá lidem s úzkostí uklidnit se. Takže bez ohledu na to, jak to rozseknete, meditace vám opravdu může pomoci zbavit se úzkosti.

Zdroje: thelist.com, unsplash.com

Podobné články

0 Komentářů

Napište komentář

Články z dalších našich webů: