5 překvapivých způsobů spalování kalorií v klidu

Foto: Unsplash

5 překvapivých způsobů spalování kalorií v klidu

Jistě jste to slyšeli stále dokola: namáhavé cvičení je jediným způsobem, jak spalovat kalorie a zabránit tomu, aby se vám kila přibývala. Věděli jste však, že kalorie můžete spalovat i při odpočinku doma? Ve skutečnosti vaše tělo stále potřebuje energii, aby udrželo orgány v chodu a krevní oběh, což znamená, že spalujete několik kalorií, zatímco sedíte. Chcete spalovat kalorie rychleji bez větší námahy? Zde je pět tipů, které sníží výčitky svědomí, které byste mohli mít kvůli tomu, že jste "zapomněli" na členství v posilovně a ve volných chvílích lenošíte doma.

Dopřejte si více spánku
Stejně jako při sezení potřebuje vaše tělo energii, aby mohlo pracovat, a to i v době odpočinku bez většího pohybu. Podle portálu Health Status: "Kalorie spálené během spánku slouží k udržení životně důležitých funkcí v těle. Sledování a udržování vnitřní teploty, obnova buněk a pumpování krve jsou některé z nočních činností, které vaše tělo přirozeně vykonává." Počet kalorií, které vaše tělo spálí, však závisí na tom, kolik vážíte a kolik hodin za noc spíte. Jednoduchý způsob, jak zjistit, kolik kalorií spálíte během spánku, je vynásobit svou aktuální hmotnost číslem 0,42. Výsledné číslo je množství kalorií, které spálíte za hodinu, zatímco spíte.

Více se vrtíte při sezení
Obvykle si lidé spojují vrtění s úzkostí, nepohodou nebo stresem, ale vědomé vrtění vám může pomoci spalovat kalorie, když jste v klidu. Podle studie Státní univerzity v Iowě "vědci zjistili, že ti, kteří se často vrtí, vstávají a procházejí se, mohou spálit dalších 300 kalorií denně ve srovnání s těmi, kteří zůstávají nehybně sedět.". Dokonce i pohyb nebo tanec na židli bez stání pomáhá, protože vaše tělo na tyto činnosti spotřebovává energii.

Pijte zelený čaj
Zelený čaj má spoustu výhod - obsahuje antioxidanty a může pomoci snížit riziko rakoviny, cukrovky, Alzheimerovy choroby a dalších. Může vám také pomoci zhubnout i při relaxaci. Podle článku na webu Hovrpro.com doktor Christopher Ochner, vědecký pracovník v oblasti výživy na Icahn School of Medicine at Mount Sinai Hospital, říká: "Zelený čaj ve skutečnosti nerozpouští kila; obsahuje katechiny, druh antioxidantů, které ve spolupráci s kofeinem údajně zvyšují rychlost metabolismu, a tím způsobují, že spalujete více kalorií, i když jste v klidu." Zelený čaj vám také pomůže uvolnit se a snížit svalové napětí, takže si klidně dejte šálek, když máte chuť se napít.

Smějte se, hodně
Možná si nemyslíte, že smích pomáhá spalovat kalorie, ale opravdu tomu tak je. Nejen to, ale podle webu Weight Loss Resources: "Smích snižuje svalové napětí, zvyšuje množství kyslíku v krvi, procvičuje srdce a produkuje v mozku šťastné chemické látky zvané endorfiny. Je jistě logické, že smíchem se spaluje také více kalorií, a to v důsledku dodatečného pohybu a zvýšení srdeční frekvence, které jsou se smíchem spojeny." Dopřejte si doma při relaxaci komediální filmy nebo zábavná videa na YouTube a přitom vězte, že při tom spálíte nějaké kalorie.

Pijte více vody
Voda propláchne vaše tělo, pomůže vyloučit toxiny a napomůže trávení, aby váš metabolismus dočasně pracoval rychleji. Podle portálu Healthline "pití vody zvyšuje množství kalorií, které spálíte, což se nazývá klidový energetický výdej. U dospělých bylo prokázáno, že klidový energetický výdej se během 10 minut po vypití vody zvýší o 24 až 30 %." Voda také snižuje chuť k jídlu, což zabraňuje přejídání a sahání po chutných, ale kalorických svačinkách. Zařazení většího množství vody do jídelníčku vám časem může pomoci shodit nějaké to kilo a udržet si ho.

Zdroje: womenworking.com, Unsplash.com

Podobné články

0 Komentářů

Napište komentář

Články z dalších našich webů: