5 způsobů, jak podpořit zdravý životní styl po 50

Foto: Unsplash

5 způsobů, jak podpořit zdravý životní styl po 50

Udržet si zdraví je nezbytné v každém věku, vzhledem k tomu, že mnoho nemocí vyplývá z nezdravého životního stylu. Jak lidé stárnou, jejich těla se stávají zranitelnějšími vůči různým onemocněním, a proto je na začátku zlatých let potřeba lepších zdravotních postupů a méně rizikového chování. Oslava 50 let je milníkem, který stojí za to oslavit, a také časem k přehodnocení svého zdraví.

Pokud chcete zůstat aktivní a cítit se skvěle, existují způsoby, jak zajistit zdravý životní styl. Své zdraví můžete zabezpečit implementací několika zdravotních postupů, včetně:

Cvičení

Cvičení buduje svalovou hmotu, čímž se udržujete štíhlí a posilujete imunitní ochranu. Být aktivní a pravidelně cvičit je vaše nejlepší sázka na zpomalení procesu stárnutí těla. Přiměřená fyzická aktivita v každém věku vzdoruje procesu stárnutí a připravuje vaše tělo na boj se zranitelnostmi spojenými s křehkostí.

Existují určité stavy, o kterých je známo, že se vplíží kolem 50 let, i když dříve nebyly žádné příznaky. Některé zahrnují srdeční onemocnění, vysoký krevní tlak, obezitu a bolesti kloubů. Mnoho nemocí a příznaků je důsledkem sedavého životního stylu, což znamená, že se můžete vyhnout nebo snížit jejich závažnost fyzickou aktivitou.

Silový trénink je s přibývajícím věkem životně důležitý, aby nahradil svaly ztracené přirozeným procesem stárnutí. Ztráta svalové tkáně vede k menší fyzické funkčnosti, což vás může donutit k uzavření uvnitř. Pravidelně cvičte, abyste udrželi své tělo v nejlepším stavu a vyhnuli se následkům nezdravých rozhodnutí.

Zlepšení diety

Zdravé stravování pomáhá žít déle, podporuje svaly, posiluje imunitu, posiluje kosti, pomáhá optimálně fungovat trávicí soustava a mnoho dalších výhod. Johns Hopkins Medicine doporučuje pro dlouhověkost středomořskou stravu skládající se z ovoce, zeleniny, celozrnných výrobků, olivového oleje a ryb. Existují důkazy, že vylepšená strava zabraňuje demenci, která je častější u stárnoucí populace.

Mezi potraviny, kterým je třeba se vyhnout, patří velké nebo časté porce masa, cukru a zpracovaných potravin. Takové potraviny jsou pro tělo toxické a mohou mít za následek smrtelná onemocnění. Jíst zdravě neznamená nepříjemná jídla, protože můžete být kreativní a mít přepychová jídla z nutričních surovin. Váš životní styl a jídlo mohou být lahodnou kombinací, protože posilujete svou buněčnou funkci a užíváte si dlouhověkost.

Zkoušejte váš mozek

Stejně jako fyzické zdraví je stejně důležité i zdraví duševní. Alzheimerova asociace uvádí, že udržování aktivního mozku zvyšuje jeho vitalitu. Mozek je hlavním motorem těla a jakékoli zpomalení ovlivňuje tělesné funkce. Fyzická a duševní cvičení jsou proto nezbytná pro udržení funkce mozku v optimálním stavu.

Existuje mnoho způsobů, jak můžete udržet svůj mozek bdělý a aktivní. Činnosti, jako je pravidelné učení se něčemu novému a nedovolení, aby váš mozek dlouho stagnoval, vás udrží v ostrosti. Mozek je jako klíčící semínko – čím více jej zaléváte, tím lépe klíčí.

Mezi další mozková cvičení patří hádanky, učení se nového jazyka, zapojení do nového koníčku, čtení a meditace. Takové zdánlivě pasivní aktivity posilují duševní zdraví a zvyšují šance na dlouhý, plnohodnotný život.

Spánek, spánek, spánek

Spánek je magickou přísadou pro delší život. Dospělí potřebují 7-9 hodin spánku, aby detoxikovali mozek od všech toxinů, které se nahromadí během dne. Je lákavé omezit spánek, zvláště s požadavky moderního života, které vám zabírají více času, než je k dispozici během dne. To je však kontraproduktivní, protože čím méně spíte, tím méně produktivní jste následující den.

Pokud pravidelně vynecháváte nezbytné hodiny spánku, funkce mozku se snižuje a může dojít k trvalému poškození. Lidé, kteří pravidelně spí dostatečně, mají menší pravděpodobnost rozvoje demence a Alzheimerovy choroby.

Pravidelné návštěvy lékaře

Pravidelné návštěvy lékaře zachraňují životy. Bez ohledu na to, jak jste zdraví, s přibývajícím věkem jste náchylní ke konkrétním zdravotním neduhům. Některá onemocnění postrádají příznaky, které by vás přiměly jít do nemocnice, což znamená, že odhalení probíhá pouze prostřednictvím lékařských kontrol.

Věk zvyšuje rizikový faktor některých onemocnění, například aneuryzmat. Toto onemocnění je kritický stav způsobený oslabením stěny tepny. Aneuryzmata jsou asymptomatická, takže největší šance na odhalení je při zdravotních kontrolách. Některé rizikové faktory aneuryzmatu zahrnují mimo jiné vyšší věk, rodinnou anamnézu, kouření, hypertenzi.

Máte šanci zlepšit kvalitu svého života v pozdějších letech tím, že přijmete preventivní opatření, abyste nemoc udrželi na uzdě. Život ohrožující stavy můžete odhalit včas pomocí kontrol, jako jsou časté kolonoskopie a pravidelné screeningy.

Žijte zdravě po 50

Když jste zdraví, stárnutí nemusí být obávanou zkušeností. Dobré zdraví a kondiční režimy zlepšují vaši pohodu a můžete se těšit na to, že budete stárnout s půvabem. Činnosti, které neustále provádíte, mohou mít značný dopad a ve starších letech se můžete těšit na život plný blaženosti.

Zdroje: socialifestylemag.com, unsplash.com

Podobné články

0 Komentářů

Napište komentář

Články z dalších našich webů: