6 tipů na co zaměřit, když si přejete otěhotnět

Foto: Freepik

6 tipů na co zaměřit, když si přejete otěhotnět

Těhotenství je jedno z nejkrásnějších období života ženy. Cesta k vytouženému miminku nemusí být vždy snadná a jednoduchá. Ne každé ženě se podaří otěhotnět ihned po vynechání antikoncepce a plno ženám se to nepodaří ani po půl roce snažení. Na co se ale zaměřit, aby přiletěla vrána nebo čáp i k vám? Přinášíme vám několik tipů, které vám mohou pomoci tento zázrak života prožít.

1.      Běh na dlouhou trať

V první řadě si musíte uvědomit, že rozhodnutí založit rodinu není jen tak lehkovážné. Jedná se o zcela zásadní krok, které má doživotní následky. Zatoužíte-li po miminku musíte se hned na začátku smířit s tím, že ne všechno je měřeno časem, nýbrž pevnou vůlí a odvahou. Pokud jsi opravdu přejete mít miminko, neurčujte si časové limity. Když si dáte časový harmonogram, akorát se budete zbytečně upínat na vymyšlené termíny a pak se dostaví stres a úzkost, když se vytoužený termín dostaví. Naopak buďte odvážná a užívejte si každý nový den. Pozitivní myšlení je pomocník nade vše.

2.      Poznejte svůj cyklus

Je dobré pochopit svoje tělo a vědět, co se v něm odehrává. Pokud máte pravidelnou menstruaci, měly byste vědět, že zhruba v polovině cyklu budete ovulovat, přibližně kolem 12. až 14. dne cyklu, a tato doba je ideální pro romantický večer. Přesný čas pro pohlavní styk vám může říct i váš gynekolog, který vás zhruba po 10. dni cyklu vyšetří ultrazvukem. Tento výpočet může být ovšem i zpoplatněný. Jestliže vás trápí nepravidelný cyklus, musíte zajít za svým gynekologem a zjistit příčinu této nepravidelnosti. Na vině může být i například syndrom polycystických ovárií, který vám bude bránit ovulovat a tím pádem nemáte šanci otěhotnět. Hlavu vzhůru nejdůležitější je vše řešit a nenechat to být. Jde přece o vás a o vaše tělo, zde není prostor cokoliv oddalovat. Je zapotřebí vzít rozum do hrsti a s odvahou vyrazit za lékařem.

3.      Pití čajů

Jedna z babičkovských rad je pití čajů, zejména kontryhele, heřmánku a meduňky. Kontryhel pomáhá pro správnou vitalitu děložní sliznice, ve které se oplodněné vajíčko zavrtává. Napomáhá ale také pro zklidnění menstruačních bolestí, předchází bakteriálním onemocnění dělohy a příjemně prospívá psychice. Meduňka má uklidňující účinky a umí navodit v těle harmonii. Pití bylinných čajů jsou skvělým doplňkem pro zdravou cestu k těhotenství, důležitá je rozumná míra a vyváženost k našemu pitnému režimu.

4.      Pohyb

Pohyb je základ zdravého těla. Pro otěhotnění je každý pohyb přínosem. Doporučuje se chůze, jóga, pilates nebo cvičení podle Ludmily Mojžíšové. Pohybová aktivita nás udrží v kondici a přinese nám příliv endorfinů.

5.      Spánek a relaxace

Dostatečný spánek a relaxace pomáhá „být v pohodě“ a kdy jindy má přijít těhotenství než v období, kdy „jsme v pohodě.“ Meditace, relaxační hudba má naprosto ozdravné účinky pro ducha. A právě vnitřní klid je nejvhodnější pro otěhotnění.

6.      Odborná pomoc

Jestliže se delší dobu nedaří změnit na těhotenském testu jednu čárku na dvě, měla by každá žena zvážit návštěvu odborníka. Existují kliniky asistované reprodukce, kde vás kompletně vyšetří včetně partnera a odhalí příčinu. Navíc vám mohou pomoci k miminku cestou asistované reprodukce. Kliniky jsou soukromé, to znamená finanční náklady navíc, ale kdo by nad tím jen přemýšlel, jakou finanční cenu má nový člen rodiny? V tomto případě čas hraje proti vám. Čím více to budete oddalovat, tím se vám šance na miminko může snižovat. Seberte proto veškerou odvahu a odhodlání a nevzdávejte se, protože jen ten, kdo to přestane zkoušet, skutečně prohraje.

 

Zdroje:

freepik.com

Podobné články

0 Komentářů

Napište komentář

Články z dalších našich webů: