Foto: Pixabay

7 Důvodů, proč byste měli cvičit jógu

Jóga je velice staré cvičení, které sahá do roku 900 až 500 př. n. l. V této době ale jóga symbolizovala spíše odhodlanost a nebojácnost bojovníka, který po svém skonu v boji mohl odejít na místo hrdinů a bohů.

Kromě klasických pozic se v józe setkáme také s mantrami a slabikou ÓM. Při cvičení se můžete soustředit na nějaké přání, na to, jak byste chtěli, aby vypadal váš den nebo na vnitřní klid. Slabika ÓM je zvuk, který ve vašem těle nastoluje rovnováhu, přidává se na konec lekce.

Pokud si jógu chcete zacvičit, navštivte kurz nebo si v pohodlí domova zapněte YouTube či si předplaťte online hodiny.

Jóga: 7x PROČ

1) Klid v duši

Někdy je toho na nás moc a potřebujeme na chvíli zpomalit. Jóga je skvělý způsob, jak efektivně a zároveň v krátkém čase uklidnit mysl. Při zaměření na dech přestanete myslet na to, co ještě musíte udělat, a uvolníte se. I po dokončení lekce se budete cítit lehčí a odpočatější. Protože psychika působí na tělo, můžete být zatuhlí a plní napětí, proto jóga kombinuje pohyb s duševní očistou. Obzvláště, pokud trpíte psychickými problémy, jako jsou úzkosti či deprese, měli byste toto cvičení praktikovat.

2) Pevné tělo

Jak je psáno výše, kombinuje se pohyb s duševní očistou. Jógu můžete cvičit nejen kvůli psychické rovnováze, ale také kvůli vyrýsování postavy. I u jógy si totiž pořádně máknete. Záleží na druhu a pokročilosti, ale existují cvičení, která budou dělat problém i fitnessákům. Při praktikování jógy platí pravidlo rovnováhy, proto se nevyhnete ničemu. Síla i flexibilita je klíčem k úspěchu. 

3) Mějte kvalitnější spánek

Když spíme, v určitou chvíli se naše tělo uvolní do takové míry, kterou jindy nejsme schopni cítit, proto je spánek tak důležitý i pro obnovu sil. Při praktikování jógy dojde vaše tělo do bodu, kdy je schopno stejné reakce jako při spánku. Pokud se tedy cítíte vyčerpaní, můžete tak nabrat potřebnou energii. Jestliže chcete jít spát, vyzkoušejte spánkové cviky, díky kterým lépe usnete.

4) Naučte se správně dýchat

Dýchání vám pomůže v mnoha ohledech, pokud ho provádíte správně. Může například ulevit od stresu či úzkostí. Správné dýchání by mělo začínat nádechem do břicha, který se dále přesouvá do hrudníku, a pak se vydechuje zpátky z břicha a následně hrudníku. Měla by se vám na břiše tvořit taková vlna – tak poznáte, že dýcháte správně. Bude to chtít trochu tréninku, ale časem si svůj zvyk zautomatizujete.

5) Masáž vnitřních orgánů

Jóga má nesmírnou výhodu v tom, že oproti klasickému cvičení ve fitku prospívá nejen vnějšku, ale i vnitřku. Polohy, které cvičíte promasírují vaše orgány a vy tak zlepšíte funkci jater, ledvin i celého krevního oběhu.

6) Zbavte se bolesti

Máte sedavou práci a často vás bolí záda? Zkuste se protáhnout a pociťte ten rozdíl. Ulevit si můžete také od migrén či klasické bolesti hlavy. Abyste také předešli svalové horečce, nezapomeňte se po fyzické aktivitě (například běhu) protáhnout, pozice z jógy fungují perfektně na každý sval.

7) Chvilka pro sebe

Není nic krásnějšího, než pár minut věnovaných jen a jen vám. Při józe si uvědomíte spoustu věcí, a také jim možná přijdete na kloub. Uvolnění mysli totiž znamená proudění nových nápadů a řešení, které vás za normálních okolností nenapadnou. Jen si vzpomeňte na to, kdy jste došli k závěrům, které vám změnily život. Pravděpodobně jste neseděli u stolu a nehloubali, ale přišlo to v momentě, kdy jste to nečekali.

Pokud jste jógu ještě nezkusili, teď už rozhodně nemáte důvod váhat. Je vašemu zdraví prospěšná a může vám pomoct najít to, co hledáte. Namaste!

Zdroje: pixabay.com, cs.wikipedia.org, zena.aktualne.cz

Podobné články

0 Komentářů

Napište komentář