Foto: Unsplash

8 kroků k udržení duševního zdraví

Udržet si duševní zdraví je obzvlášť v dnešní době hodně těžké. Taky někdy máte pocit, že vám praskne hlava? Nezoufejte, v klidu se usaďte, uvařte si kávu a inspirujte se našimi 8 tipy k udržení duševního zdraví.

Máte z toho špatný pocit? Nedělejte to

Snažte se více poslouchat svoji intuici. Může to být i situace, kdy vám rozum říká něco jiného, než váš vnitřní pocit. Neignorujte ho. Špatný pocit z něčeho poznáte i tak, že se vám sevře žaludek, začne hůř dýchat a rozbuší se vám srdce.

Říkejte, co si doopravdy myslíte

Kolikrát je to složité. Nechcete druhé naštvat nebo si to s nimi rozházet. Raději zvolíte milosrdnou lež nebo řeknete, co chce druhý slyšet či odsouhlasíte něco o čem už dopředu víte, že nesplníte. Ke vší škodě se tím akorát dostanete do zbytečného vysvětlovacího kolotoče.

Nesnažte se všem zalíbit

Buďte autentická a svá, protože všem se stejně nezalíbíte. Alespoň se tak vyselektují vaši skuteční přátelé. Nemusíte před nimi hrát role, aby vás měli rádi.

Důvěřujte svému instinktu

Máte problém, něco řešíte a musíte se rozhodnout. Tak si vytvoříte tabulku pro a proti. Rozum vám jasně říká, jak se rozhodnout. Ale instinktem cítíte opak. Poslouchejte svůj šestý smysl a dejte mu minimálně stejnou šanci jako racionální hlavě.

Nemluvte o sobě špatně

Neshazujte se a nemluvte o sobě špatně. I když se vám něco nepovede, berte to jako cennou zkušenost.

Nevzdávejte se svých snů 

Mějte své sny, které si plňte. Pomoci vám k tomu může nástěnka cílů. Vytvořte si koláž z obrázků, které se vám líbí a každý den je mějte na očích. A pamatujte: i cesta k vašemu snu je užitečná. Kolikrát více, než samotný cíl.

Věnujte čas sobě

Myslete na sebe. Jistě znáte tu poučku z letadla, kdy jako první máte nasadit kyslíkovou masku sobě a až potom dětem. Je šlechetné dělat stále něco pro druhé, ale ne na úkor sebe. Važte si svého času a naplánujte si program, jaký zrovna potřebujete, kino s kamarádkou, relaxační masáž, procházka v lese a tak dále.

Netrapte se tím, co nemůžete ovlivnit

Shlédla jste odpolední zprávy a po zbytek dne s vámi není řeč? Je to hrozné, co se ve světě děje, tolik utrpení dětí, lidí, smrtelné nemoci, tragické autohavárie. Zpráv berte jako informaci, nebuďte k nim lhostejná ale zase si jimi nenechte zkazit den. Vy to neovlivníte. Nebo takhle, ovlivníte v roli jednotlivce čili třiďte odpad, nenošené oblečení věnujte charitě, kupujte kosmetiku netestovanou na zvířatech, choďte k volbám, autem jezděte bezpečně, posilujte si imunitu. Udělejte vše, co je ve vašich silách a dál se tím netrapte.

Dodržovat tyto tipy nemusí být úplně snadné. Máte s některým z bodů problém? Zjistěte příčinu proč (může to být zakořeněno i z dětství), nestyďte se promluvit s odborníkem a pracujte na sobě.

A jak si udržujete duševní zdraví vy?

Zdroje: www.unsplash.com

 

Podobné články

0 Komentářů

Napište komentář