8 zdravotních přínosů broskví

Foto: Unsplash

8 zdravotních přínosů broskví

Nejen krásně slaďoučká a chutná, broskev se může pochlubit spoustou dalších benefitů, o jaké se jedná?

1. Broskve podporují léčení

Nenechte se zmást malou velikostí a jemnou slupkou broskve. Jen jedna střední broskev obsahuje až 13,2 % vitaminu C, který potřebujete každý den. Tato živina pomáhá vašemu tělu hojit rány a udržuje váš imunitní systém silný. Pomáhá také zbavit se „volných radikálů“ – chemických látek, které jsou spojovány s rakovinou, protože mohou poškodit lidské buňky.

2. Pomáhají zraku

Antioxidant zvaný beta-karoten dodává broskvím jejich pěkně zlatooranžovou barvu. Když ho jíte, vaše tělo ho přemění na vitamín A, který je klíčový pro zdravý zrak. Pomáhá také ostatním částem lidské těla, jako je imunitní systém, fungovat tak, jak mají.

3. Přispívají bezproblémovému trávení

Jedna střední broskev vám může dodat 6 až 9 % vlákniny, kterou vaše tělo každý den potřebuje. Potraviny s vysokým obsahem vlákniny vás mohou ochránit před zdravotními problémy, jako je cukrovka, srdeční choroby a kolorektální rakovina. Ale výhoda, které si můžete všimnout nejvíce, se odehrává v koupelně: Dostatek vlákniny může pomoci předcházet zácpě.

4. Pomáhají udržet si zdravou váhu

Broskve mají méně než 60 kalorií a neobsahují nasycené tuky, cholesterol ani sodík. A více než 85 % broskve tvoří voda. Navíc potraviny s vysokým obsahem vlákniny více zasytí. Když je sníte, trvá vám déle, než znovu pocítíte hlad.

5. Jedná se o zdroj vitamínu E

Nejznámějším zdrojem tohoto vitaminu jsou ořechy a semena, ale obsahují jej i broskve. Tento antioxidant je důležitý pro mnoho buněk vašeho těla. Také udržuje zdravý imunitní systém a pomáhá rozšiřovat krevní cévy, aby se uvnitř nesrážela krev.

6. Udržuje zdravé kosti 

Draslík může pomoci vyvážit účinky stravy s vysokým obsahem soli. Může také snížit váš krevní tlak, spolu s vašimi šancemi na ledvinové kameny a ztrátu kostní hmoty. Každý den potřebujete asi 4 700 miligramů draslíku a je mnohem lepší získat ho z potravy než z doplňku stravy. Jedna malá broskev má 247 miligramů draslíku a jedna střední broskev vám může dodat až 285 miligramů draslíku.

7. Zbavují ústa bakterií

Jakkoli jsou broskve sladké, mohou pomoci udržet vaše zuby zdravé, protože obsahují fluor. Tento minerál, který najdete v zubní pastě, je také v některých potravinách, včetně broskví. Pomáhá zbavit se bakterií v ústech, které mohou způsobit kazy.

8. Nezatěžují střeva

Pokud máte žaludeční potíže, může být dobrým nápadem svačina z konzervovaných broskví. Mají jemnou texturu, obsahují méně vlákniny než čerstvé ovoce a jsou snadno stravitelné. Jako součást toho, čemu se říká „gastrointestinální měkká dieta“, mohou konzervované broskve pomoci uklidnit podrážděný žaludek a zmírnit průjem a plynatost.

Vyberte si perfektní broskev

Čím sladší vůně, tím je broskev zralejší. Jsou připraveny k jídlu, když se podvolí jemnému tlaku vašeho prstu. Pevné broskve mohou stát na vašem pultu několik dní, aby dozrály, ale jakmile se tak stane, vložte je do lednice. V opačném případě hrozí snížení obsahu vitaminu C.

Buďte kreativní

Ano, můžete jíst čerstvou broskev jen tak, ale proč se trochu neodvázat? Tuto měkkou peckovinu můžete také péct, grilovat, opékat nebo zkusit orestovat. Přidejte rozmačkané (jemně rozdrcené) plátky broskve do svého ledového čaje nebo limonády nebo je vhoďte do mixéru s jogurtem nebo mlékem a vytvořte si tak zdravé smoothie. Pikantní broskvová salsa je také sladkou, zdravou a letní omáčkou pro ryby nebo kuře.

Zdroje: unsplash.com, webmd.com

Podobné články

0 Komentářů

Napište komentář

Články z dalších našich webů: