Bolí vás hlava a jste často unavení? Můžete mít překyselený organismus

Foto: Freepik

Bolí vás hlava a jste často unavení? Můžete mít překyselený organismus

Překyselení organismu nemusíte zprvu vůbec poznat. Vypadá nenápadně. Bolí vás hlava? Tak zhltnete prášek. Jste unavení? Máte přece tolik práce.

Překyselení organismu se nazývá acidóza. Pro dobře fungující zdraví je důležité udržovat acidobazickou rovnováhu. To znamená, aby byl vyvážený poměr mezi tvorbou a vylučováním kyselin a zásad.

Dnešní doba je hektická a o to více musíme o své zdraví pečovat. K překyselení organismu nedochází jen při nevhodné stravě, ale i stres, kouření, mělké dýchání, nadměrné užívání léků a alkoholu jsou spouštěče acidózy. 

Příznaky

  • únava
  • bolest hlavy
  • tlak v oblasti žaludku
  • střevní potíže
  • vyrážky
  • ekzémy
  • pálení žáhy
  • podrážděnost
  • suché a křehké vlasy
  • zhoršení trávení

Bohužel tyto příznaky jsou dost nespecifické a mohou znamenat i jiné zdravotní potíže. Avšak pravdou je, že překyselení organismu vede ke vzniku dalších onemocnění nebo je zhoršuje.

Domácí diagnostika

V lékárně si můžete volně zakoupit test k domácímu použití. Lakmusový papírek namočíte do vzorku moči a ten se podle chemické reakce zabarví. Podle barvy, která se zobrazí na indikátoru poznáte jaká je výška  pH vašeho těla.

Jak nastolit v těle opět rovnováhu

Začněte tím, že si upravíte jídelníček do kterého zařadíte co nejvíce zásadotvorných potravin. Z nápojů úplně vyřaďte přeslazené džusy, energy drinky a alkohol. Ideální je neperlivá voda, čaj a zeleninové šťávy. Nápoje s kofeinem omezte na minimum. Jezte pravidelně lokální ovoce a zeleninu, luštěniny a celozrnné pečivo. Bílé pečivo, bílou mouku a cukr omezte taktéž na minimum. Jezte v klidu, nespěchejte a potravu pořádně rozžvýkejte.

Tip: hlídejte si, aby vaše strava byla pestrá

Pozor: kyselinotvorné potraviny nikdy zcela nevyřazujte, čekal by vás zdravotní výkyv na druhou stranu

Zásadotvorné potraviny

  • téměř veškerá zelenina a zralé ovoce
  • mořské řasy
  • mléčně kvašená zelenina
  • lněná, slunečnicová, dýňová a sezamová semínka
  • brambory
  • za studena lisované oleje
  • zelený čaj

Babské rady

Kromě dostatku pohybu a spánku sázely naše babičky také na bylinky například na břízu, kopřivu, anděliku lékařskou, pampelišku nebo černý bez. Někdy také odkyselovaly jedlou sodou.

Zdroje: www. freepik.com

Podobné články

0 Komentářů

Napište komentář

Články z dalších našich webů: