Cítíte se nafouklí a těžcí? Zhubněte váhu vody!

Foto: Unsplash

Cítíte se nafouklí a těžcí? Zhubněte váhu vody!

Voda tvoří asi 60 procent lidského těla a hraje nedílnou součást ve všech oblastech života. Mnoho lidí se však obává o svou váhu vody. To platí zejména pro profesionální sportovce a kulturisty, kteří chtějí zhubnout nebo zlepšit svůj vzhled. Edém nebo nadměrné zadržování vody je obvykle neškodné, ale může to být známka většího zdravotního problému, jako je onemocnění srdce, jater nebo ledvin. Zadržování vody je také běžné u žen během luteální fáze jejich menstruačního cyklu a během těhotenství. Zde je šest metod, jak přirozeně a efektivně snížit váhu vody.

Snižte příjem sodík

Nahrazení potravin s vysokým obsahem sodíku alternativami s nízkým obsahem sodíku je jednoduchým prvním krokem při hubnutí. Příliš mnoho sodíku nebo soli může okamžitě způsobit zadržování vody. Protože tělo musí udržovat vyvážený poměr sodíku a vody, aby správně fungovalo. Pokud přijímáte příliš mnoho soli, bude zadržovat vodu. Nejnovější diety navrhují omezit příjem soli na ne více než 2,300 mg denně. Přestože kuchyňská sůl má významný obsah sodíku, zpracované potraviny obsahují 75 procent sodíku, který jednotlivci konzumují. Patří mezi ně sýr, uzeniny, chléb, mražené večeře, polévkové směsi a slané svačiny. Přírodní potraviny mají nízký obsah soli, jako je zelenina, ořechy a semena.

Pít více vody

Pitná voda, na rozdíl od všeobecného přesvědčení, vám může opravdu pomoci zhubnout. Dehydratace může způsobit, že tělo bude ukládat další vodu, aby kompenzovalo nedostatek přicházející vody. Voda podporuje funkci ledvin tím, že umožňuje vyloučení přebytečné vody a soli z těla. Dospělí by měli denně vypít přibližně dva litry vody. Nahrazení slazených nápojů čistou vodou je vynikající strategií, jak uspokojit každodenní požadavky těla na vodu.

Více spánku

Podle výzkumu je spánek pro zdraví stejně důležitý jako strava a cvičení. Spánek může ovlivnit sympatické ledvinové nervy v ledvinách, které regulují rovnováhu soli a vody. Dobrý noční spánek může také pomoci vašemu tělu udržet hydrataci a snížit zadržování vody. Zaměřte se na zdravou délku spánku za noc, která je pro většinu lidí obvykle sedm až devět hodin.

Snižte příjem sacharidů

Sacharidy způsobují, že tělo zadržuje vodu. Když jíme sacharidy, ukládáme energii jako molekuly glykogenu. Každý gram glykogenu je doprovázen třemi gramy vody. Snížení sacharidů je rychlý způsob, jak vyčerpat hladinu glykogenu, což znamená, že se také sníží hmotnost vody. Dospělí potřebují ke správnému fungování alespoň 130 g sacharidů denně, ale průměrná lidská strava obsahuje mnohem více. Chléb, rýže a těstoviny jsou běžné sacharidy. Hmotnost vody lze snížit nahrazením některých denních sacharidů potravinami s vysokým obsahem bílkovin, jako je libové maso, vejce a sójové produkty.

Méně stresu

Dlouhodobý stres může zvýšit hladiny kortizolu, což má přímý dopad na zadržování tekutin a hmotnost vody. Důvodem může být, že stres a kortizol zvyšují antidiuretický hormon (ADH), hormon, který reguluje vodní rovnováhu v těle. ADH říká ledvinám, kolik vody mají obnovit do vašeho těla tím, že jim posílá signály. Můžete udržovat normální množství ADH a kortizolu kontrolou své hladiny stresu, což je zásadní pro rovnováhu tekutin a dlouhodobé zdraví a riziko nemocí.

Doplňky

Přírodní řešení pro zadržování vody zahrnují vitamín B-6 a oxid hořečnatý. Tyto doplňky se vyskytují ve spojení s ledvinami, aby pomohly při odstraňování přebytečné vody a sodíku z těla. Tyto dva doplňky jsou podle studií zvláště účinné při zmírnění symptomů premenstruačního syndromu nebo PMS, včetně zadržování vody. Mohou také pomoci s nadýmáním v žaludku, otoky nohou a bolestmi prsou. Než začnete užívat jakékoli nové doplňky, je nejlepší se poradit s lékařem, protože mohou mít vedlejší účinky nebo narušovat jiné předpisy.

Zdroje: femina.in, unsplash.com

Podobné články

0 Komentářů

Napište komentář

Články z dalších našich webů: