Cítíte se neustále unavení? 5 tipů na posílení energie, které vám pomohou lépe využít váš den

Foto: Unsplash

Cítíte se neustále unavení? 5 tipů na posílení energie, které vám pomohou lépe využít váš den

Přiznejme si to - život může být někdy docela únavný. Můžeme se snadno vyčerpat kvůli něčemu tak jednoduchému, jako je naše každodenní rutina. Neustálé dojíždění a stres z práce mohou časem přispět k únavě. Mohou existovat také různé další faktory, které negativně ovlivňují naši energetickou hladinu a způsobují pocit únavy po celou dobu, včetně špatné výživy a nedostatku kvalitního spánku.

Co tedy můžeme udělat, abychom zvýšili svoji energetickou hladinu, podpořili tělo a zůstali aktivní? V tomto článku si probereme 5 tipů na posílení energie, které vám pomohou naplno si užít den.

#1 Omezte kofein

Mnoho z nás se těší na první kávu dne, ačkoliv je snadné stát se závislými na kofeinu, když se potřebujeme soustředit. Omezení obsahu kofeinu může být skvělý způsob, jak obnovit přirozenou hladinu energie a cítit se svěží – bez potřeby cappuccina nebo flat white (ano, vážně to jde).

Přestože kofein poskytuje rychlé doplnění energie, můžete se po jeho odeznění cítit vyčerpaní.

Můžete se cítit vyčerpání, jakmile kofein odezní

Tento fakt často vede ke zvýšenému příjmu kofeinu pro udržení energie, ale postupem času se vaše kofeinová tolerance zvýší a káva nebo energetický nápoj bude stále méně účinný. Místo toho zkuste postupně snižovat příjem kofeinu – omezte kávu a zkuste tyto nápoje nahradit bezkofeinovými alternativami, skvělou náhražkou je bylinný čaj.

Snížení příjmu kofeinu a vyhýbání se nápojům obsahujícím kofein ve večerních hodinách také výrazně zlepší kvalitu spánku. Postupem času se vaše přirozené energetické hladiny obnoví.

unavený po celou dobu omezit kofein pít bylinný čaj
Omezte kávu a zkuste tyto nápoje nahradit alternativami bez kofeinu

#2 Jezte vyváženou stravu

Poskytnutí správného paliva vašemu tělu může znamenat obrovský rozdíl ve vašich energetických hladinách po celý den. To znamená zajistit vyváženou stravu plnou zdravých potravin a vitamínů.

Zkuste do své každodenní stravy začlenit různé čerstvé potraviny a ujistěte se, že jíte různé skupiny potravin. Kombinace zdravých sacharidů a bílkovin vám zaručeně pomůže v boji proti pocitům únavy.

Můžete také zvážit některé přírodní doplňky, které pomohou vašemu tělu poskytnout cenné živiny, které by ve vaší současné stravě mohly chybět.

Ujistěte se, že jíte různé skupiny potravin

Například kurkuma může výrazně zlepšit vaši koncentraci a pomoci předcházet únavě – to díky kurkuminu, hlavní složce kurkumy.

Pokud pravidelně cvičíte, může to také pomoci opravit bolavé svaly a snížit zánět, což je ideální pro udržení vaší aktivity.

Unavení po celou dobu jíst zdravé a výživné jídlo
Kombinace zdravých sacharidů a bílkovin vám zaručeně pomůže v boji s únavou

#3 Dodržujte pitný režim

Zůstat hydratovaný je životně důležité pro udržení optimální úrovně energie a pro to, abyste se necítili neustále unavení. Dehydratace může vést k únavě a špatné kvalitě spánku, což znamená, že se budete po celý den cítit unavenější a méně mentálně čilí.

Studie také ukazují, že jedinci, kteří jsou správně hydratovaní, se nejen cítí energičtější, ale také emocionálně pozitivnější, což nikdy není na škodu! Abyste se ujistili, že zůstanete plně hydratovaní, zkuste začlenit vodu do své každodenní rutiny. Přenášení lahve je dobrou vizuální připomínkou příjmu vody a může vám pomoci zůstat hydratovaný po celý den. To je zvláště důležité, pokud pravidelně cvičíte a potíte se.

unavení po celou dobu zůstaňte hydratovaní mějte láhev s vodou na stole
Přenášení lahve je dobrou vizuální připomínkou příjmu vody

#4 Dávejte pozor na své spánkové návyky

Zajištění kvalitního spánku je nesmírně důležité při snaze zvýšit hladinu energie. Spánek je vaše nejlepší šance na odpočinek a načerpání nových sil před novým dnem. Existuje několik věcí, které můžete udělat, abyste si v posteli užili maximum času!

Pokud se pravidelně snažíte usnout, zkuste před spaním jemná protahovací nebo meditační cvičení. Také byste se měli v noci vyhýbat kontrole telefonu (nebo jiných jasných obrazovek), aby váš mozek vypnul a relaxoval.

Vyplatí se také investovat do pohodlné matrace a polštáře. To vám pomůže rychleji se uvolnit a cítit se pohodlně. Choďte spát a buďte se ve stejnou dobu každý den – to pomůže vašim tělesným hodinám dodržovat důslednější rutinu, což vede ke zlepšení spánkového režimu.

Vyplatí se investovat do pohodlné matrace a polštáře

neustále unavení zkuste pohodlné polštáře
Vyzkoušejte před spaním jemné protahovací nebo meditační cvičení

#5 Dodržujte cvičební rutinu

Pravidelné cvičení je také skvělý způsob, jak snížit únavu. Endorfiny uvolňované během cvičení mohou pozitivně přispívat k vaší přirozené energetické hladině i náladě, a současně zvyšovat pravděpodobnost dobrého spánku.

Pokud nejste zvyklí na pravidelné cvičení, nebojte se – začít v malém může mít stále velký dopad. Pouhé dvě hodiny středně intenzivního cvičení týdně mohou rychle zlepšit vaši energetickou hladinu a kvalitu spánku. Všechno je to o důslednosti, stačí jen najít způsob, jak udržet rutinu – například najít si cvičebního partnera nebo se účastnit lekcí ve fitness centru!

Být důsledný je klíčové, i když provádíte pouze malé změny životního stylu. Pokud budete tyto tipy pravidelně dodržovat, budete se za chvíli cítit více nabití energií!

Zdroje: unsplash.com, healthista.com

Podobné články

0 Komentářů

Napište komentář

Články z dalších našich webů: