Cítíte se vyhořelí? Zde je návod, jak zajistit, abyste se na nový rok dokonale osvěžili

Foto: Unsplash

Cítíte se vyhořelí? Zde je návod, jak zajistit, abyste se na nový rok dokonale osvěžili

Vzhledem k tomu, že syndrom vyhoření roste, zeptali jsme se odborníků, jak nejlépe využít období dovolených k tomu, abyste do nového roku vstoupili svěží.

Díky tomu, že nejistota kolem pandemie koronaviru pokračuje, s rychlým šířením omikronové varianty není překvapivé, že více lidí, než kdy jindy se cítí vyhořelých.

Nedávný průzkum mezi 1000 pracovníky v USA, který provedla společnost Visier, která se zabývá analýzou lidí, zjistil, že 89 % zaměstnanců uvedlo, že za poslední rok zažili syndrom vyhoření, který dosáhl úrovně, které se říkalo „epidemie“.

Vánoční svátky pro mnohé běžně nabízejí příležitost k odpočinku a resetování, připraveni vrátit se do práce s pocitem svěžesti a že prostoje jsou letos potřeba více než kdy jindy.

Odborníci se podělili o několik nejlepších tipů, jak si během svátků obnovit hladinu energie:

Určete typ odpočinku, který potřebujete

Lékařka Saundra Dalton-Smithová uvedla prostřednictvím videohovoru, že pro lidi bylo nejprve důležité identifikovat, „jaký druh jsou unavení“, protože jim to může pomoci zjistit, jaký druh odpočinku potřebují.

Ve své knize „Sacred Rest: Recover Your Life, Renew Your Energy, Restore Your Sanity“ Dalton-Smith identifikovala sedm typů odpočinku: fyzický, mentální, duchovní, emocionální, smyslový, sociální a kreativní.

Pokud někdo trpí nedostatkem duševního odpočinku, Dalton-Smith řekla, že jedním z posilujících cvičení může být „výpadek mozků“, kdy si před spaním zapíšete své myšlenky.

Podobně navrhla, že by psaní deníku mohlo pomoci lidem, kteří se cítí emocionálně unavení. Řekla však, že to nemusí být „reglementované cvičení“ a že to může být tak jednoduché, jako zaznamenat své pocity do telefonu.

Dalton-Smith řekla, že kreativní odpočinek je jednou z oblastí, kterou lidé často nedokázali rozpoznat. Vysvětlila, že se to soustředí na to, abychom si umožnili „ocenit krásu“ procházkou do přírody nebo návštěvou umělecké výstavy, divadla nebo baletu.

Výzkum ukázal, že pobyt v přírodě může být regenerační. Například studie zveřejněná v roce 2015 zjistila, že pokud dá skupině studentů přestávku třeba jen 40 sekund, aby se podívali na zelenou plochu, mohlo by to pomoci udržet koncentraci.

Rebecca Zucker, zakládající partnerka výkonné koučovací firmy Next Step Partners, také doporučila „zapojit se do kreativních činností“ jako formu odpočinku o prázdninách. Řemeslné práce, vaření nebo zahradničení, to bylo několik příkladů, které nabídla.

Odborníci skutečně řekli, že crafting může pomoci odvrátit pozornost od úzkostných pocitů a také udržet mozek aktivní a stimulovat uvolňování neurotransmiterů „dobrý pocit“, jako je dopamin.

Upřednostňování odpočinku

Zucker však uvedla, že to, co lidé považují za „uklidňující a omlazující“, bylo pro každého jiné.

Kromě toho Zucker navrhla, aby lidé odolávali tlaku, aby se zavázali k plánům na dovolenou, o kterých si myslí, že jim nepřispívají k odpočinku.

„Věnovala bych pozornost tomu, když se slyšíte používat slovo „měl bych“ – „měl bych to udělat, měl bych udělat tohle“ – protože zvláště o prázdninách, kdy se chcete cítit odpočatí a uvolnění, chcete dělat věci které chcete udělat,“ vysvětlila.

Dalton-Smith také doporučila, aby lidé strávili zbytek tohoto roku přemýšlením o tom, jaké prvky odpočinku chtějí v roce 2022 upřednostnit.

„Odpočinek je akt odvahy, protože většina naší společnosti se proti němu brání, a tak si myslím, že někdo, kdo skutečně vlastní skutečnost, že chápe, že součástí dobrého života je, když dobře odpočíváme, je odvážný člověk,“ vysvětlila.

Zdroje:

cnbc.com

unsplash.com

Podobné články

0 Komentářů

Napište komentář

Články z dalších našich webů: