Co dělat a nedělat, když cvičíte v horku venku

Foto: Pixabay

Co dělat a nedělat, když cvičíte v horku venku

Konečně to vypadá, že léto dorazilo a vypadá to, že tu i zůstane. Navzdory tomu, jak moc toužíme po teplejším počasí nás vedro často dokáže zmást, zvláště když se snažíme zůstat fit v zemi, která není příliš vybavena pro horké počasí.

Fyzická aktivita v horku může být nebezpečná

Navzdory naší lásce k slunečnému počasí může být fyzická aktivita v horku nebezpečná. Může dostat tělo do zvýšené úrovně stresu a vést k chorobám souvisejícím s teplem, včetně tepelných křečí, úpalu a dehydratace.

Ale nebojte se, při dodržování pravidel můžete mít i cvičení v horku pod kontrolou.

Dělejte: Pijte, pijte, pijte

Hydratace je důležitá bez ohledu na to, za jakých podmínek cvičíte, ale je obzvláště důležitá při cvičení v horku. Důvodem je to, že se při zvýšení teploty více potíte, takže pitná voda pomáhá doplnit tekutiny ztracené nadměrným pocením.

Pokud nebudete pít dostatek vody, můžete se dehydratovat a kombinace horkých teplot s dehydratací vám může způsobit vážné onemocnění – nemluvě o bolestech hlavy, kterými budete trpět.

NEpřehánějte to

Cvičení v horkém počasí může vaše tělo ještě více zatížit, takže je důležité znát své limity a naslouchat svému tělu. Pokud jste ve cvičení relativně noví nebo se vracíte po pauze, měli byste cvičení v teple přizpůsobit střední intenzitě, abyste snížili riziko.

Je důležité znát své limity

Pokud se vám kdykoli bude motat hlava, je nejlepší zastavit nebo snížit intenzitu, dokud se nebudete cítit lépe.

Dělejte: Zkontrolujte počasí, než vyrazíte

Cvičit v teplejších měsících může vyžadovat trochu více přípravy. Měli byste věnovat zvýšenou pozornost předpovědi počasí a vyvarovat se cvičení v nejteplejších částech dne, což bývá kolem poledne.

Ideální čas by byl buď ráno nebo podvečer

Ideální doba by byla buď ráno nebo podvečer, kdy je teplota o něco snesitelnější a méně nebezpečná. Pokud to není možné, měli byste najít zastíněnou oblast, kde si můžete zacvičit, nebo navštívit fitness studio s klimatizací.

NEzapomeňte na opalovací krém

To je jedna z důležitých věcí, kterou musíte při cvičení v teple dělat. Lidé si často neuvědomují, jaké je ve skutečnosti horko, dokud není příliš pozdě. Než vyrazíte cvičit ven, musíte se namazat opalovacím krémem a nechat ho působit alespoň na 30 minut, aby vaše tělo mělo čas krém vstřebat, aniž byste ho vypotili.

Dělejte: Noste správné oblečení

Rozhodněte se pro prodyšné, lehké a volné oblečení, které umožňuje odpařování potu, což způsobí efektivnější ochlazování.

Zkuste nosit světlé barvy

Měli byste se také pokusit nosit nějaký klobouk, abyste byli chráněni před slunečním zářením. Noste světlé barvy, aby nedocházelo k absorbování extra tepla.

Mějte na paměti, že vaše zdraví je na prvním místě a nelamte to se cvičením přes koleno. Namísto klasického workoutu si běžte zaplavat, plavání je totiž skvělým kardiem, u kterého se nezapotíte a navíc se osvěžíte. Užijte si počasí a nestresujte se!

Zdroje: pixabay.com, healthista.com

Podobné články

0 Komentářů

Napište komentář

Články z dalších našich webů: