Co je pro vás zdravější: Ledová káva nebo horká káva?

Foto: Unsplash

Co je pro vás zdravější: Ledová káva nebo horká káva?

Pokud pijete kávu, jste členem velmi oblíbeného klubu. Na celém světě se ročně vypije více než 400 miliard šálků kávy. Ve Spojených státech vypije podle HowStuffWorks 107 milionů lidí denně přibližně 3,5 šálku. Pokud pijete kávu každý den, pocítíte různé výhody. Podle časopisu Health vám pití kávy přináší dobrý pocit. Studie zjistila, že káva zvyšuje pocity laskavosti, přátelství a štěstí.

Podle Franka Hu, vedoucího oddělení výživy na Harvard T.H. Chan School of Public Health, může pití kávy také snížit riziko onemocnění, jako je rakovina jater, srdeční choroby, Parkinsonova choroba a cukrovka 2. typu. Registrovaná dietoložka Andrea Dunnová uvedla pro Cleveland Clinic, že kávová zrna obsahují vitaminy skupiny B, draslík, riboflavin a "asi tisíc různých rostlinných sloučenin". Káva je také špičkovým zdrojem antioxidantů. Mnoho lidí nejí doporučené množství ovoce a zeleniny, takže pití kávy pomáhá tyto potřeby ve stravě doplnit. Kávu si samozřejmě můžete vychutnat různými způsoby. Pokud tedy chcete maximalizovat přínosy svého každodenního šálku, měli byste ji pít studenou nebo horkou?

Klíčem ke zdravější kávě je příprava

Ledovou kávu lze připravit mnoha způsoby. Podle společnosti Starbucks se studená káva připravuje ze studené vody, která snižuje kyselost. Ledová káva Starbucks se vaří s vodou "těsně před varem" a poté se zchladí. Podle Dr. Maheinthana Yogeswarana, praktického lékaře (via Bustle), je ledová káva méně kyselá a šetrnější k trávicímu systému. Studená nebo ledová káva může vypadat podobně. Důležité jsou však rozdíly v přípravě. Podle studie v časopise Scientific Reports měla horká káva více antioxidantů než káva připravovaná za studena. Studie také uvedla, že antioxidanty ve cold brew se snižují s tmavě praženými zrny (via American Chemical Society).

Pro zdravější kávu je důležitá také filtrace. Papírový filtr může zabránit pronikání diterpenů zvyšujících hladinu LDL cholesterolu do vašeho šálku (prostřednictvím The New York Times). Samozřejmě, že další přídavky, jako jsou sirupy a cukr, mohou změnit zdravotní účinky nápoje a učinit kávu nezdravou. Podle studie Public Health přidávají tyto přídavky 69 kalorií denně (via Eat This, Not That!). To je skromné množství ve srovnání s kávovými nápoji připravovanými v restauracích, které mohou mít výrazně vyšší obsah kalorií a cukru. Nakonec, pokud hledáte to nejlepší z obou světů, pokud jde o antioxidanty a kyselost, může být nejlepší volbou horká tmavá pražená káva.

Zdroje: thelist.com, Unsplash.com

Podobné články

0 Komentářů

Napište komentář

Články z dalších našich webů: