Co musíte vědět, než začnete cvičit?

Foto: Unsplash

Co musíte vědět, než začnete cvičit?

Proč je dobré cvičit?

Tělesný pohyb má nespočet výhod. Kromě toho, že je to naše přirozenost, se můžeme také dočkat benefitů ve formě lepšího spánku, lepší flexibility, síly, a samozřejmě, postavy snů.

Díky cvičení se nám také vyplavují hormony štěstí jako je dopamin, serotonin či endorfin. Díky nim se cítíme nabití, a pohyb nám tak přináší radost. 

Pokud se tedy rozhodnete cvičit, dělejte to hlavně pro sebe, ne pro ostatní. Veškeré výhody jsou užitečné vám, nikomu jinému. Každopádně pohledy ostatních za to taky stojí.

Musíte vědět: Cvičební plán

Výsledky se sice dostavují cca po 3 měsících, nicméně se doba odvíjí od toho, jak cvičíte. Pokud opravdu začínáte a moc informací nemáte, nemusíte se dočkat takové změny, jakou očekáváte. 

První věc – cvičte celé tělo. Je jedno, jestli chcete větší zadek, silnější ruce, nebo vyrýsované břicho, nezaměřujte se pouze na část, ale na celek. Rozmyslete si, jakou dobu bude váš trénink trvat, a podle toho si určete, co budete cvičit. Jestliže bude například váš trénink trvat 20 minut, rozdělte ho na dva 10 minutové – v první části cvičte jednu partii, v druhé části druhou. Když stihnete 2v1, výsledky se také dostaví dříve.

Nezapomínejte ani na kardio, díky kterému můžete redukovat svou váhu. Na jeho intenzitě záleží váš cíl. Pokud chcete hubnout, zařazujte ho častěji. Jestliže chcete nabrat svaly, soustřeďte se více na silový trénink, nicméně kardio si čas od času také zacvičte, zlepšuje vaši fyzičku.

Shrnuto, podtrženo: Cvičte alespoň 3x týdně po dobu, kterou zvládnete, zaměřujte se na celé tělo a nevynechávejte kardio.

Musíte vědět: Provádějte cviky správně

Ze začátku klidně cvičte u zrcadla, kde se můžete sledovat a vidět tak, zda cviky provádíte správným způsobem. Výhodou dnešních technologií je, že můžete cvičit z pohodlí domova díky videím na YouTube, kde vám vše vysvětlí a ukáží, ale nemohou vás opravit, když děláte něco špatně. Z tohoto důvodu je tu trenér ve fitness centru, na kterého se ze začátku můžete obrátit, abyste si neublížili a vyvarovali se chybám do budoucna. 

Nicméně, pokud trenéra nechcete nebo si ho nemůžete dovolit, ničemu to nevadí, pouze se soustřeďte na to, co vám fitness youtuberky ve videu říkají a dávejte si pozor na to, abyste si cvičením spíše neničily zdraví.

Musíte vědět: Protahování, protahování, protahování

Po každém tréninku nesmí chybět protažení. Proč? Možná ho jednou zkuste vynechat a následující den pochopíte. 

Ulevíte svalům a procvičíte svou flexibilitu. Je sice fajn, že jste namakaní a uzvednete několik kilo, ale pokud vám bude chybět flexibilita, spousta cviků vám nemusí jít, budete mít zkrácené svaly a budete se cítit zakrněle. Proto na protažení (i kdyby mělo mít 5 minut) nikdy nezapomínejte, stačí pár základních cviků, které znáte ze základní školy. Pokud ale chcete protahovací část pozvednout na vyšší úroveň, vyzkoušejte jógu.

Musíte vědět: Strava na prvním místě

Říká vám něco 80:20? 80% z vašich dosažených výsledků má na svědomí strava, pouhých 20% cvičení. Z toho vyplývá, jak je to, co jíte, velmi důležité. Neznamená to ovšem, že si jednou za čas nemůžete dopřát, ale spíše to, že byste se měli snažit jíst co nejzdravěji to jde. 

Do vašeho jídelníčku zařaďte sacharidy, (zdravé) tuky a bílkoviny – tyto látky by měly být součástí každého talíře. Pokud chcete hubnout, vypočítejte si na online kalkulačce, kolik za den spálíte kalorií, a jezte méně, než spálíte – dostanete se tak do kalorického deficitu, díky kterému začnete hubnout. Naopak, při nabírání byste měli sníst více, než spálíte. Nemusíte si kvůli tomu počítat kalorie, jen mějte tak zhruba přehled o tom, co za den sníte nebo využijte aplikace, do kterých si zapíšete vaši denní stravu, a ta vám sama řekne, zda je potřeba ubrat, nebo přidat.

To by bylo vše, co byste před tím, než začnete cvičit, měli vědět. Teď už se nemusíte bát, že by se žádné výsledky nedostavily, protože víte, co máte dělat. Začátky bývají těžké, ale když si o zdravém životním stylu něco zjistíte, budete se lépe orientovat v tom, jak vaše tělo funguje. Přeji vám úspěšnou cestu! A myslete i na svou duševní pohodu.

Zdroje: unsplash.com, fitness007.cz

Podobné články

6 Komentářů

ehebaluvigeq

ehebaluvigeq

před 5 měsíce

http://slkjfdf.net/ - Icusej <a href="http://slkjfdf.net/">Inkohul</a> ioe.gtym.interesting.cz.zli.ly http://slkjfdf.net/

Reply
ezurabipuvdi

ezurabipuvdi

před 5 měsíce

http://slkjfdf.net/ - Ehivaba <a href="http://slkjfdf.net/">Axigiobu</a> yzh.imxa.interesting.cz.dwn.du http://slkjfdf.net/

Reply
ufawaqifig

ufawaqifig

před 5 měsíce

http://slkjfdf.net/ - Ewgzoj <a href="http://slkjfdf.net/">Evuvecaza</a> hzh.kkfw.interesting.cz.dpd.vo http://slkjfdf.net/

Reply
adiguqe

adiguqe

před 5 měsíce

http://slkjfdf.net/ - Ekixuw <a href="http://slkjfdf.net/">Iiyfufo</a> jkm.kcfm.interesting.cz.cwt.ic http://slkjfdf.net/

Reply
awijawiudolod

awijawiudolod

před 5 měsíce

http://slkjfdf.net/ - Alokeh <a href="http://slkjfdf.net/">Icepolux</a> ace.btic.interesting.cz.vha.my http://slkjfdf.net/

Reply
itkatya

itkatya

před 5 měsíce

http://slkjfdf.net/ - Ewakahu <a href="http://slkjfdf.net/">Uohuyohi</a> ywv.idta.interesting.cz.pga.eg http://slkjfdf.net/

Reply

Napište komentář

Články z dalších našich webů: