Výsledek naší recenze:

• Pohodlné nošení

• Bluetooth, USB a 3. řádu.5 mm připojení

• Slouží jako hudební sluchátka

Nevýhody

• Vysoká cena

• Nedostatečná výdrž baterie

Sluchátka Corsair Virtuoso RGB Wireless XT jsou snadno nejlepší herní náhlavní soupravou, kterou společnost Corsair za poslední roky vyrobila. Zatímco některé starší modely Corsair nabízely tak akorát kvalitu zvuku nebo křiklavý design, Virtuoso RGB Wireless XT je špičkové zařízení, ať už hrajete kompetitivní počítačové hry, bavíte se u konzolových her, posloucháte hudbu nebo třeba jen konverzujete přes telefon. Tato náhlavní souprava je funkční, všestranná a dokonce i trochu stylová.

Všechno to však něco stojí: 270 dolarů. Virtuoso RGB Wireless XT je jednou z nejdražších herních náhlavních souprav, které jsme recenzovali a které nesměřují do "audiofilské" oblasti (to by znamenalo Hi-Res audio, prostorový zvuk atd.). Baterie nevydrží tak dlouho, a přestože je kompatibilní s obdivuhodným množstvím systémů, pokud ji chcete používat s něčím jiným než s počítačem nebo PlayStationem, stále existují určité třecí plochy.

Vynikající kvalita zvuku a pohodlí mluví samy za sebe a v tomto ohledu jsou Virtuoso RGB Wireless XT výmluvné. Přečtěte si naši kompletní recenzi sluchátek Corsair Virtuoso RGB Wireless XT.

Corsair Virtuoso RGB Wireless XT recenze: Design

Corsair Virtuoso RGB Wireless XT vypadá velmi podobně jako Corsair Virtuoso RGB Wireless SE, kterou jsme recenzovali před několika lety. To znamená, že můžete očekávat obyčejné šasi s plyšovými náušníky z umělé kůže, hustě polstrovanou čelenkou a vkusnými logy Corsair RGB na obou stranách. Na rozdíl od modelu Wireless SE je náhlavní souprava Wireless XT černá. Díky možnosti připojení přes Bluetooth je také naprosto vhodnou volbou pro každodenní používání sluchátek, když jste někde venku.

Levý náušník je vybaven odnímatelným flexibilním mikrofonem, 3,5mm portem a nabíjecím portem USB-C. Pravý náušník je trochu přetížený ovládacími prvky: kolečkem hlasitosti, vypínačem, tlačítkem pro připojení Bluetooth a samostatnými tlačítky hlasitosti Bluetooth. Všechny tyto ovládací prvky působí zřetelně a jsou poměrně dobře rozmístěny, takže učení by nemělo trvat příliš dlouho. S hmotností 13,5 unce není Virtuoso tak lehký, jak se na herní náhlavní soupravy sluší a patří, ale hmotnost je dobře rozložená, takže nikdy nepůsobil příliš těžce.

Sluchátka Virtuoso RGB Wireless XT se jinak dodávají s bezdrátovým klíčem USB-A (není jej kam uložit, což znamená, že jej lze snadno ztratit), nabíjecím kabelem, 3,5mm audiokabelem a poměrně elegantním pouzdrem. Společnost Corsair si sice účtuje prémiovou cenu, ale alespoň za ni nabízí prémiový produkt.

Corsair Virtuoso RGB Wireless XT recenze: Komfort

Velké náušníky sluchátek Corsair Virtuoso RGB Wireless XT nejsou jen pro parádu; jsou velmi podpůrné a nevyvíjejí velký tlak, ani když nosíte brýle. Virtuoso jsem nosil celé hodiny při hraní, práci i sledování televize a nikdy jsem neměl zvláštní chuť si je sundat. Jedinou výtku mám k tomu, že mi nikdy dokonale netěsnily kolem spodní části uší, ale ani z nich neunikalo mnoho hluku.

Ocelovou čelenku můžete nastavit pomocí řady očíslovaných zářezů v rozmezí 0 až 10, takže si snadno zapamatujete, jak vám perfektně padne. To je užitečné zejména v případě, že náhlavní soupravu sdílíte s rodinnými příslušníky. Pohodlné nošení je pravděpodobně to nejdůležitější, co může herní náhlavní souprava nabídnout, a Virtuoso RGB Wireless XT tento aspekt splňuje na jedničku.

Corsair Virtuoso RGB Wireless XT recenze: Výkon

Jednou z oblastí, kde mě bezdrátové sluchátka Corsair Virtuoso RGB Wireless XT skutečně překvapily, byla kvalita zvuku. Když jsem recenzoval Corsair Virtuoso RGB Wireless SE, byl jsem zklamán tím, jak blátivě a vzdáleně vše znělo, ať už jsem hrál hry, sledoval filmy nebo poslouchal hudbu. Moji zvukově zkušení spolupracovníci se shodli: bylo to hluboko pod tím, co jsme obvykle od společnosti Corsair očekávali.

S potěšením mohu oznámit, že s bezdrátovou kartou Virtuoso RGB Wireless XT se společnost Corsair vrátila k plné bojové síle. Bohatý a vyladěný zvuk zní fantasticky, zejména ve hrách. Sluchátka XT jsem testoval s hrami Age of Empires III: Definitive Edition, Doom Eternal, Baldur's Gate III a Final Fantasy XIV a headset umí skvěle vykreslit výstřely, výbuchy, hudbu, dialogy a vše mezi tím.

Nejvíce na mě zapůsobila bezdrátová hra Virtuoso RGB Wireless XT ve hře Doom Eternal, kde byl směr nepřátelské palby vždy naprosto jasný. Sluchátka také přinesla nádherné skóre hry Assassin's Creed Valhalla na systému PS5.

Jak již bylo zmíněno výše, bezdrátový USB klíč je pouze jedním ze způsobů poslechu s Virtuoso RGB Wireless XT. Můžete jej také připojit k mobilním zařízením přes Bluetooth nebo ke konzolím Xbox/Switch přes 3,5mm audio jack. Ty postrádají trochu obvyklého zvukového puncu Virtuoso,stejně jako možnost prostorového zvuku, kterou nabízejí počítače. Celkově je to však o mnoho lepší než levná kabelová sluchátka - a nemá daleko ke slušným audio sluchátkům.

Na rozdíl od mnoha herních sluchátek jsou Virtuoso RGB Wireless XT dobrou volbou i pro poslech hudby. Používal jsem je jako každodenní pracovní sluchátka a při plnění každodenních úkolů jsem poslouchal folkovou, rockovou, klasickou i metalovou hudbu. Každý zvuk zněl čistě a bezprostředně, ať už to byl plný sbor s orchestrálním doprovodem, nebo kytarové sólo s údery do hlavy.

Corsair Virtuoso RGB Wireless XT recenze: Funkce a výdrž baterie

Stejně jako ostatní zařízení Corsair, i Virtuoso RGB Wireless XT využívá software Corsair Utility Engine (iCUE). Tento software byl dříve poměrně nepřehledný, ale v posledních měsících se dočkal uživatelsky přívětivých vylepšení, zjednodušeného rozhraní a přímočarých funkcí.

S iCUE si můžete snadno vybrat z několika přednastavených možností ekvalizace (Movie Theater, FPS Competition, Bass Boost atd.), nastavit individuální profily pro různé hry a aplikace a dokonce upravit jemné možnosti osvětlení náušníků. Jedinou výtku mám k tomu, že osvětlení náušníků ubírá na už tak nepříliš dlouhé výdrži baterie, ale vždycky je můžete vypnout.

Na rozdíl od většiny podobných herních náhlavních souprav nabízí Virtuoso RGB Wireless XT kromě bezdrátového připojení USB také připojení Bluetooth. To znamená, že je kompatibilní s mobilními zařízeními i řadou chytrých televizorů a streamovacích přehrávačů. Je to neuvěřitelně užitečná funkce a funguje přesně tak, jak má.

Na druhou stranu, stejně jako mnoho jiných sluchátek Corsair, Virtuoso nefungují s dokovací stanicí Nintendo Switch, což znamená, že jedinou možností je hrát v režimu handheld pomocí 3,5mm kabelu. Stejně tak budete muset použít 3,5mm kabel s ovladači Xbox. Vzhledem k tomu, že mnohem levnější náhlavní soupravy, jako například SteelSeries Arctis 7X a Astro A20, implementovaly bezdrátová řešení, která překlenují propast mezi systémy PlayStation/Xbox, je zklamáním, že náhlavní souprava za 270 dolarů se vrací k drátovým metodám.

Kromě toho nabízí Virtuoso křišťálově čistý mikrofon, o kterém moji spolupracovníci tvrdili, že je jedním z nejlepších, jaké jsem kdy testoval. To by se mohlo hodit jak při hrách pro více hráčů, tak při telefonních hovorech s přáteli a rodinou přes Bluetooth. Výdrž baterie však končí na 15 hodinách, což není skvělé, protože většina konkurentů vydrží mezi 20 a 30 hodinami. Podle mých zkušeností trvalo dobíjení náhlavní soupravy přes USB-C připojené k portu počítače tři až čtyři hodiny.

Corsair Virtuoso RGB Wireless XT recenze: Verdikt

I přes vysokou cenu, omezenou výdrž baterie a nedokonalou kompatibilitu je Corsair Virtuoso RGB Wireless XT jednou z nejlepších herních náhlavních souprav, které jsem za poslední měsíce recenzoval. Zní skvěle; jsou pohodlná; a fungují prakticky s každým systémem, který je na trhu.

Přiznávám, že je těžké najít pro Virtuoso RGB Wireless XT přímý srovnávací bod, protože jsou o 70 až 120 dolarů dražší než většina konkurenčních bezdrátových herních sluchátek. Řeknu vám, že stále dávám přednost Logitech G Pro X Wireless, pokud jde o surovou kvalitu zvuku, a SteelSeries Arctis 7X, pokud jde o všestrannost, ale Virtuoso kombinuje tyto dvě vlastnosti způsobem, o který se pokouší jen málo jiných náhlavních souprav. Corsair Virtuoso RGB Wireless XT se vyplatí investovat, pokud jste ochotni utratit peníze.

Zdroje: tomsguide.com, Unsplash.com

Podobné články