Jak může vaše strava zlepšit hormonální akné

Foto: Freepik

Jak může vaše strava zlepšit hormonální akné

Pokud patříte k 80 % populace, která se potýkala s akné, pak je pravděpodobné, že jste také provedli horečnatý výzkum zázračných léků. Existují masky, séra, doplňky stravy a všechny druhy věcí, které mají pleť zbavit akné jednou provždy – ale kterým z nich lze věřit? Ukazuje se, že nejjednodušším místem, kde hledat lék na akné, může být právě váš jídelníček.

Hormonální akné, zjednodušeně řečeno, je "dospělé" akné. Hormonální akné podle Cleveland Clinic postihuje dospělé ve věku 20-50 let, může se projevovat na obličeji, hrudníku, ramenou a zádech a „je spojeno s nadprodukcí kožního mazu, který ucpává póry, což vede k pupínkům“. Existuje mnoho věcí, které mohou ovlivnit přítomnost a úroveň hormonálního akné, včetně těhotenství, menstruačních cyklů, genetické/rodinné anamnézy akné atd. Existuje však několik změn, které můžete ve své rutině provést a které vám mohou pomoci léčit akné.

Omezte příjem tuků a cukrů

Ve studii Harvard Health z července 2020 dokončilo 24 000 dospělých s širokou škálou problémů s akné 24hodinový dietní průzkum. Ačkoli výsledky nebyly zcela průkazné, výzkumníci v průzkumu našli korelaci mezi dospělými postiženými akné a pravidelnou konzumací potravin a nápojů s vysokým obsahem tuku a cukru. Podle zjištění studie měli respondenti, kteří měli v době průzkumu akné, o 54 % vyšší pravděpodobnost, že budou mít stravu s vysokým obsahem tuků a cukrů, než ti, kteří v době průzkumu akné neměli.

Důsledná konzumace sladkých potravin a nápojů může vést ke zvýšení inzulínu, hormonu, který reguluje cukr v krevním řečišti. S kolísáním regulačních hormonů, jako je inzulín, obvykle přichází, uhodli jste, hormonální akné. Omezením potravin s vysokým obsahem cukru a tuku, jako je soda, bílý chléb, sladkosti, sladké cereálie atd., můžete zabránit prudkému nárůstu inzulinu a možná kontrolovat hormonální akné.

Omezte mléčné výrobky

Všichni jsme slyšeli prastarou radu, která pomáhá léčit pleť akné: vyhýbejte se čokoládě. I když čokoláda sama o sobě nemusí mít na pleť takový účinek, jaký si naše babičky myslely, existují důkazy, že konzumace mléka a dalších mléčných výrobků může přispívat k akné. Podle Healthline mléčné výrobky podporují produkci a kolísání inzulínu stejně jako potraviny a nápoje s vysokým obsahem cukru a tuku, což může vést k akné.

Podle přehledu 14 studií, které zahrnovaly více než 70 000 subjektů ve věku od 7 do 30 let, bylo zjištěno, že účastníci, kteří konzumovali mléčné výrobky, jako je mléko, sýr a jogurt, měli „větší riziko“ akné. Dvouměsíční studie na 30 účastnících ve věku 18-45 let dospěla k závěru, že pravidelná konzumace syrovátkového proteinu, proteinu získaného z mléka, byla podobně spojena se vznikem akné. Vyloučení mléčných výrobků pomáhá při regulaci krevního cukru nezbytného pro kontrolu hormonálního akné.

Zdroje: thelist.com, freepik.com

Podobné články

0 Komentářů

Napište komentář

Články z dalších našich webů: