Jak omezit padání vlasů.

Foto: Unsplash

Jak omezit padání vlasů.

Pokud vás už unavuje vidět prameny vlasů ve vašem oblečení, na podlaze a shazovat je všude, kam jdete, můžete zažívá padání vlasů. Padání vlasů je však velmi normální a spousta jednotlivců to prožívá. Ztráta kdekoli mezi 50 až 100 vlákny každý den je považována za normální. Dlouhodobé zkušenosti s padáním vlasů mohou být znepokojující. Existuje několik příčin a mnohokrát se to samo napraví. Vypadávání vlasů může být způsobeno dědičností, hormonálními změnami, zdravotním stavem nebo může doprovázet stárnutí. Padání vlasů není většinou důvod k obavám, ale v extrémních případech byste se měli poradit s lékařem.

Co je padání vlasů?

Padání vlasů nebo vypadávání vlasů je proces vypadávání vlasů z jakékoli části těla, ale nejčastěji se označuje jako pokožka hlavy. Tento článek vám pomůže porozumět vypadávání vlasů z pokožky hlavy a jak je snížit.

Co způsobuje vypadávání vlasů?

Existuje několik důvodů, proč člověk musí ztrácet vlasy.

  • Dědičná (androgenní alopecie), kde se vlasy přesčas přirozeně zmenšují
  • Stárnutí nezpůsobuje u všech jen změnu barvy vlasů, ale také vypadávání vlasů
  • Porod může u žen způsobit vypadávání vlasů
  • Několik druhů nemocí nebo stresu může způsobit vypadávání vlasů
  • Chemoterapie pro léčbu rakoviny může způsobit nadměrné vypadávání vlasů v důsledku dlouhého vystavení záření
  • Zdravotní stav zvaný Alopecia Areata je výsledkem toho, že imunitní systém těla napadá vlasové folikuly a způsobuje vypadávání vlasů na konkrétních místech

Jak omezit padání vlasů?

Existuje mnoho přirozených způsobů, jak omezit vypadávání vlasů doma, pokud si nepřejete navštívit lékaře nebo vám vypadávání vlasů není vážné starosti. Existuje několik prostředků ke snížení vypadávání vlasů, ale klíčovým faktorem je porozumět typu vlasů a tomu, jak reagují na vnější faktory, jako je slunce, znečištění, voda a chemikálie. Poté, co lépe porozumíte svým vlasům, bude snazší zvolit si péči o vlasy. Přizpůsobte si péči o vlasy podle toho, co je potřeba, a ne podle toho, co všichni ostatní dodržují. Některé nápravné prostředky, které byste měli zvážit, jsou -

Použití méně chemikálií na vlasy

Naše vlasy mohou být velmi citlivé na silné chemikálie přítomné v šamponech a kondicionérech. Zkuste přepnout svůj běžný šampon na jemnější nebo na ten, který je určen speciálně pro citlivé vlasy. Sledujte také svůj příjem léků, protože některé léky mohou mít vedlejší účinky, které mohou zahrnovat vypadávání vlasů. V takových případech se vždy poraďte se svým lékařem, jak tento lék nahradit.

Rutina péče o vlasy

Harmonogram, který jste dodržovali při mytí vlasů, nebo výrobky, které používáte, může přinést více škody než užitku. Pokuste se omezit počet přípravků a nemyjte si vlasy často. Vaše pokožka hlavy přirozeně vylučuje olej, který je nezbytný pro zdravé vlasy, takže pokaždé, když jsou vaše vlasy mastné, ihned je nemyjte. Omezte si mytí vlasů jednou nebo dvakrát týdně, abyste viděli zdravější vlasy.

Výživa

Příjem živin ve vašem těle také hraje zásadní roli v růstu vlasů a zdraví. Konzumace vitaminu A pomáhá při produkci oleje (kožního tuku) ve vlasové pokožce a vitamín E pomáhá v krevním oběhu, který napomáhá vlasovým folikulům, a vitamín B pomáhá udržovat zdravou barvu vlasů.

Vyhněte se alkoholu a cigaretám

Příjem alkoholu může bránit zdravému růstu vlasů a kouření cigaret ovlivňuje množství krve, které cirkuluje do vaší pokožky hlavy. Vyhýbání se těmto aktivitám může výrazně zlepšit zdraví vašich vlasů.

Manipulace s mokrými vlasy

Velmi důležitým krokem v péči o vlasy je manipulace s mokrými vlasy. Vlasy bezprostředně po umytí nebo po jakékoli činnosti zahrnující vodu mohou být extrémně křehké a náchylné k lámání. Vlasy po umytí chemickými přípravky jsou v tomto stavu velmi křehké a je třeba s nimi usilovně zacházet. Nedrhněte si vlasy hrubým ručníkem, abyste je rychleji vysušili, místo toho je otřete. Je lepší vyměnit ručníky úplně za staré tričko nebo měkčí látkový materiál, který nebude pro vaše vlasy představovat velkou hrozbu.

Stres

Stres v dnešním světě je nevyhnutelný a může být škodlivý pro vaše celkové zdraví. Zkuste omládnout a udržujte se chladnější a bez stresu. Rekreační aktivity jsou nejen skvělým způsobem, jak se zbavit napětí, ale fyzická aktivita také pomáhá omezit padání vlasů tím, že udrží vaše hormony na uzdě.

Zdroje: femina.in, unsplash.com

Podobné články

0 Komentářů

Napište komentář

Články z dalších našich webů: