Jak posílit imunitní systém vašeho dítěte?

Foto: Freepik

Jak posílit imunitní systém vašeho dítěte?

Existují vůbec nějaké způsoby, jak posílit imunitní systém našich dětí?

Odpověď zní ano – ale neexistují žádné kouzelné hůlky ani magické doplňky. Nejlepší způsob, jak udržet imunitní systém zdravý, je v podstatě podniknout nezbytné kroky k udržení zdraví. I když to zní nudně, je to vyzkoušené a účinné.

Zde je několik typů, co můžete udělat, abyste pomohli udržet vaše děti zdravé v novém školním roce.

1. Zdravá strava

"Zdravou stravou" v tomto případě mám na mysli stravu se spoustou ovoce a zeleniny (doporučuje se pět porcí denně o velikosti poloviny talíře), mléčné výrobky nebo jiný zdroj vápníku a zdravé tuky, jako jsou rostlinné oleje.

Potraviny, kterým je třeba se vyhnout, jsou zpracované potraviny, potraviny s přidaným cukrem a potraviny s nezdravými tuky, jako jsou nasycené tuky nalezené v živočišných produktech. To neznamená, že vaše dítě nemůže nikdy jíst sušenky nebo zmrzlinu. Ale pokud chcete, aby vaše dítě bylo zdravé, nemělo by jíst tyto potraviny každý den.

Existuje mnoho doplňků, u kterých se tvrdí, že posilují imunitní systém, avšak nenahrazují zdravou stravu. Pokud máte dítě, které odmítá například zeleninu nebo má jinak omezenou stravu, můžete mu dávat multivitamín se železem. Avšak i v tomto případě je nutné se poradit se svým lékařem o tom, zda vitamíny nebo doplňky stravy jsou pro vaše dítě vhodné.

2. Dostatek spánku

Dopřejte dostatek spánku Vašim dětem, ale také sobě. Všichni potřebujeme spánek, abychom osvěžili a dobíjeli naše tělo, včetně dětí. Množství spánku, které dítě potřebuje se liší podle věku (od 12 do 16 hodin denně pro kojence, do 8 až 10 hodin pro dospívající) a také  je nutno podotknout, že každé dítě je jiné a někteří prostě potřebují více spánku, než ostatní. Zdravý spánek můžete podpořit omezením využívání zařízení, jako jsou tablety, televize, mobily, počítače a notebooky - pro dospívající by zařízení měla být skutečně vypnuta hodinu nebo dvě před spaním a nejlépe nebýt v ložnici v noci.

3. Aktivita a cvičení

Cvičení nás udržuje zdravé a je menší pravděpodobnost, že onemocníme. Děti by měly být opravdu aktivní alespoň hodinu denně. "Aktivní" nemusí znamenat sport nebo jít do posilovny, ale může to být například hraní si na hřišti nebo procházka.  Avšak pozor, pokud máte dítě, které je sportovcem, který chodí cvičit i na několik hodin denně, ujistěte se, že má i dostatek spánku a že toto cvičení mu nezpůsobuje vyhoření, jež může vést k problémům s imunitním systémem. 

4. Zvládnutí stresu

Stres nás činí méně zdravými a náchylnějšími k infekci. Ujistěte se, že děti mají prostoje, aby si hrály, a přístup k aktivitám a lidem, kteří je dělají šťastnými. Pokuste se trávit čas společně jako rodina a vytvářet příležitosti pro vaše děti a v neposlední řadě s nimi mluvte i o věcech, které by je mohli znepokojovat a potřebují je s Vámi probrat. Například pandemie Covid - 19 způsobila, že mnoho dětí bylo v depresi nebo úzkosti a rodiče si nevěděli rady. Proto, pokud máte obavy o změnách náladu vašeho dítěte nebo o jeho emocionální zdraví, poraďte se se svým lékařem. 

Sečteno a podtrženo

Každý rodič ví, že jakmile nastane období podzimu, návratu do škol či školek, tedy obecně do kolektivu, jsou děti častěji nemocné a vitamíny v podobě ovoce, zeleniny či doplňků, dostatek spánku, cvičení a zvládání stresu jsou jedním z klíčů k tomu, aby Vaše dítě mohlo být více mezi svými vrstevníky, než s teploměrem v ústech, čajem na stolku a zachumlané pod peřinou.

Zdroj: health.harvard, freepik

Podobné články

0 Komentářů

Napište komentář

Články z dalších našich webů: