Jak předejít noční křeči v lýtku?

Foto: Unsplash

Jak předejít noční křeči v lýtku?

Pokud jste již někdy zažili v noci bolestivou křeč v lýtku která byla tak intenzivní, že vás dokázala probudit, nejste sami. Podle Cleveland Health Clinic až 60 % dospělých trápí tyto nepříjemné svalové kontrakce. Tyto „charley horses“ vás mohou vyrušovat každý den, takže je obtížné poté dělat základní činnosti, jako je spánek a cvičení.

Ačkoli často neexistuje žádná definovatelná příčina křečí v nohách (tyto křeče jsou známé jako "idiopatické křeče"), někdy mohou být příznakem základního zdravotního problému. Mezi možné příčiny idiopatických křečí patří:

Nedobrovolné výboje nervů, chudokrevnost, stres, příliš mnoho cvičení s vysokou intenzitou (HIIT nebo kardio), těhotenství, dlouhé sezení, nadměrná svalová zátěž, dlouhodobé stání či práce na tvrdých podlahách, nebo také nesprávné sezení.

Pokud jste obětí těchto bolestivých svalových křečí, přinášíme zde několik způsobů, jak zmírnit bolest a tipy, jak zabránit tomu aby se to již neopakovalo:

Hydratace

Jednou z největších příčin křečí v nohách je dehydratace. Mnoho odborníků na zdraví doporučuje vypít osm sklenic vody denně, což jsou zhruba 2 litry. Cleveland Health Clinics navrhuje způsob, jak zkontrolovat, zda přijímáte dostatek vody, a to kontrolou barvy moči. Obvykle by cílem mělo být udržet moč čirou; pokud si všimnete, že barva vaší moči je tmavě žlutá, tento příznak může znamenat, že musíte zvýšit svůj pitný režim.

Kromě toho omezte příjem dehydratujících nápojů, jako je alkohol a kofein; a začněte jíst hodně vodnatého ovoce a zeleniny - to může pomoci udržet vaše tělo hydratované po celý den.

Intenzivní cvičení

Další hlavní příčinou křečí v nohách může být přepětí. Ujistěte se, že máte na sobě správnou obuv a protahujte se před a po cvičení. I když vám to může připadat únavné, strečink je důležitou součástí zahřívání svalů, abyste se vyhnuli zranění a křečím během nebo po tréninku.

Konkrétně existuje jeden úkon, který může pomoci zabránit křečím v nohách. Postavte se asi 2 až 3 stopy od stěny, pak se předkloňte, dlaněmi tiskněte ke zdi a přitom mějte paty přitisknuté k zemi. Držte tento sklon asi pět až 10 sekund a poté se uvolněte. Tento úsek opakujte až pět minut v kuse asi třikrát denně.

Příprava před spaním

Existují preventivní opatření, která můžete také přijmout ve své noční rutině, abyste se vyhnuli křečím uprostřed noci. Rodinný lékař Dr. Goldman navrhl udělat si lehkou procházku nebo udělat nějaké pomalé, jednoduché protažení těsně před spaním. Nejen, že to pomůže vašemu tělu uvolnit se, ale může také uvolnit vaše svaly, aby se zabránilo jejich křečím.

Nebo, zkuste zvýšit příjem magnesia! Dělá divy a tělo vám poděkuje. Věřte mi.

Tak sladké, ničím nerušené sny!

Zdroje: womenworking.com, unsplash.com

Podobné články

0 Komentářů

Napište komentář

Články z dalších našich webů: