Jak se držet svých cílů pro rok 2022 a proč většina lidí selhává

Foto: Unsplash

Jak se držet svých cílů pro rok 2022 a proč většina lidí selhává

Pokud už plníte svá novoroční předsevzetí, máme pro vás dobré zprávy: Máte spoustu času vrátit se do starých kolejí a držet se svých cílů po celý rok. Podle Fishbacha novoroční předsevzetí často selhávají, protože si lidé vybírají cíle, kterých se každý den bojí dělat. Abyste svá předsevzetí skutečně dodrželi, začněte raději tím, že si vyberete cíle, které vás vzrušují. „Motivaci studuji od konce 90. let,“ poznamenal Fishbach, profesor behaviorální vědy na University of Chicago Booth School of Business.

„Hlavním faktorem, který jsme zjistili v našem výzkumu a který předpovídá úspěch ve vašich předsevzetí, je vnitřní motivace,“ dodává. Ale to je jen první krok. Fishback ve své nové knize „Get It Done: Surprising Lessons from the Science of Motivation“ vyzývá lidi, aby se při vytváření svých cílů zaměřili na čtyři klíčové oblasti:

1.      Stanovte si cíle, které nejsou dřinou

Pro začátek Fishbach doporučuje položit si dvě otázky:

Odpovídají mé cíle osobě, kterou jsem, a jsou ideálními cíli pro osobu, kterou se doufám stát?

Mohu dosáhnout toho, aby mé cíle byly více vzrušující, když se zaměřím na to, čeho se snažím dosáhnout, spíše než na prostředky, které k jejich dosažení používám?

Jakmile máte cíl, který vás vzrušuje, najděte způsob, jak k němu připojit odměnu nebo okamžité uspokojení. Pokud je například vaším cílem více cvičit, zkuste do své cvičební rutiny zařadit hudbu, podcasty nebo audioknihy – abyste si při cvičení „užili“ poslech něčeho, co máte rádi.

 

2.      Zaútočte na „střední problém“

Ve Fishbachově knize píše, že zatímco „začátky a konce jsou jasně označené, středy mohou být dlouhé a špatně definované v procesu cíle.“

To je problém, říká: Lidé mají tendenci polevit uprostřed, „protože se zdá, že na středních akcích tolik nezáleží.“

Její rada je „zaútočit na střed“ stanovením dílčích cílů, abyste minimalizovali své sklony k ořezávání zatáček. Tyto dílčí cíle mohou být měsíční, týdenní nebo dokonce denní. Například měsíční cíl úspor je pravděpodobně mnohem dosažitelnější než cíl ročních úspor. Opláchněte a opakujte každý měsíc, dokud nedosáhnete celého roku.

 

3.      Procvičte si sebeovládání

Fishbach říká, že když cvičíte sebeovládání, musíte „poznat svého nepřítele“. Položte si tyto dvě otázky:

Jaká jsou moje hlavní pokušení?

Jaké jsou situace, ve kterých s největší pravděpodobností těmto pokušením podlehnu?

Pak říká, udělejte si předsevzetí, že vám pomůže odolat těmto pokušením, a když to uděláte, odměňte se. Použijte například samomluvu a zeptejte se sami sebe, co byste měli dělat, když se objeví pokušení, a vyzvěte se s vysokými očekáváními.

 

4.      Mít podpůrný systém

Fishbach říká, že vytvoření systému sociální podpory kolem vašeho cíle je životně důležité: „Přítomnost druhých ovlivňuje naši motivaci, i když s námi nejsou fyzicky.“

Například, když máte na stole fotografii milovaného člověka, může to vyvolat sociální facilitační efekt.

Díky tomuto typu narážky „máte pocit, že vás sledují, i když ne,“ vysvětluje Fishbach. "Taková zkušenost vás zase motivuje dělat dobře a dělat víc a dále zvyšuje vaši spolupráci, čestnost a štědrost."

 

Zdroje:

cnbc.com

unsplash.com

Podobné články

0 Komentářů

Napište komentář

Články z dalších našich webů: