Jak se zbavit stresu: 5 účinných metod

Foto: Unsplash

Jak se zbavit stresu: 5 účinných metod

Jak se stres projevuje?

Stres, jak ho známe, se může objevit na dvou úrovních – fyzické a psychické. Tělesné projevy jsou například třes rukou, ztížené dýchání, bolest hlavy, žaludku, únava a spousta dalších. Mezi psychické potom řadíme výkyvy nálad, nevrlost, pocity nezvladatelnosti a konce světa. Jednoduše to není nic příjemného. 

Existuje ale i takzvaný eustres, který je pro vaše tělo příznivý. Je to ten druh stresu, který máte předtím, než jdete na rande, ve svatební den nebo při testu ve škole. Tento stres vás motivuje k výkonu a upozorňuje vaše tělo, že se má soustředit. Pokud je ale stresu, a to toho nezdravého, příliš, nemůžete čekat nic, než zdravotní komplikace. 

Pojďte se raději podívat na to, jak můžete nadměrnému stresu zabránit, ať už vás již pohltil, nebo se teprve chystá.

Meditujte

Každý den si najděte pár minut, sedněte si a meditujte. Pokud jste to nikdy předtím nezkoušeli, nevíte, o co přicházíte a jak účinné to dokáže být. Meditace je taková duševní očista, která vás nic (kromě času) nestojí. Sednete si a budete se zaměřovat na svůj dech. Váš dech vám ukazuje, že pro něj samotný neexistuje jiný úkol, než další nádech a výdech. Uvědomíte si tak, že není třeba myslet na minulost ani budoucnost, ale vnímat jen přítomný okamžik. Když se zaměříte na tady a teď, budete vědět, že problémy existují jen ve vaší hlavě, a pokud nad ni převezmete moc, máte vyhráno. 

Tip: Na YouTube naleznete spoustu nahrávek vedených meditací na různá témata.

Pijte bylinkové čaje

To, že bylinky mají léčebnou moc, to jistě víte, ale nezapomínejte na to ani při stresových situacích. Například heřmánek vám zklidní žaludek, který při stresu dokáže trpět. Udělejte si každodenní čajový rituál, na který si vaše tělo zvykne a báječně si při něm odpočine. Káva je sice také symbolem klidu a pohody, ale narozdíl od bylinkových čajů obsahuje kofein, který vaše tělo pohání kupředu, a může tak vyvolat ještě větší stres.

Zaměřte se na příčinu

Kdykoliv se dostanete do stresu, popřemýšlejte nad tím, co to způsobilo. Co vás tak rozhodilo, čeho se obáváte? Po nalezené příčině si řekněte, jestli je to opravdu tak vážné, jak se zdá. Představte si, že byste teď upadli do bezvědomí a to, co teď řešíte, by muselo stranou. V ten moment by vám vaše "problémy" byli jedno, měli byste jiné myšlenky. Proč tedy nyní tak lpíte na této věci, není to trochu přehnané?

Někdy se totiž dostaneme do takové situace, kdy sami sebe přesvědčujeme o něčem, co vůbec není pravda. Máme za to, že je to moc důležité, ale v reálu na tom vlastně ani zas tak nezáleží. Není to váš případ? Zamyslete se.

Dbejte na spánek

Spánek je pro vaše tělo velice blahodárným nástrojem, proto ho nezanedbávejte i přesto, že máte hodně povinností. Délka vašeho spánku by se měla pohybovat mezi 7 až 9 hodinami. Jestliže spíte 6 hodin, je to málo a vaše tělo to pociťuje. Když spíte kvalitně a dostatečně, lépe se učíte a pamatujete si, organismus regeneruje a vy jste v práci výkonnější. Abyste měli spánek kvalitnější, choďte spát ve stejnou dobu a před spaním omezte zařízení jako je mobil, počítač či tablet.

Pravidelně odpočívejte

Přílišný stres s sebou může nést za následek syndrom vyhoření, tedy neschopnost provádět dál práci, kterou vykonáváte nyní. Pokud takto skončit nechcete, zpomalte. Dělejte si pravidelné přestávky, vybírejte si dovolenou, travte víkendy s lidmi, které máte rádi a zapomeňte na to, co vás stresuje. Když pauzy dodržovat nebudete, za chvíli se sesypete z každého sebemenšího problému, který se objeví. Udělejte to pro sebe a preventivně myslete na své zdraví.

Stres číhá na každém rohu, ale je jen na vás, zda se jím necháte vyvést z míry. Předcházejte mu díky výše uvedeným radám a když už se objeví, zastavte ho dřív, než on vás.

Zdroje: unsplash.com, benu.cz

Podobné články

0 Komentářů

Napište komentář

Články z dalších našich webů: