Jak si udržet zdraví a optimismus přes celý rok?

Foto: Freepik

Jak si udržet zdraví a optimismus přes celý rok?

Fyzické zdraví

Za fyzické zdraví můžeme považovat například to, že nemáme rýmu, nebolí nás záda, ani jiné části těla. Zkrátka fyzické zdraví znamená to, že se cítíme fit. Nemoc, přejídání se, nedostatek spánku a další špatné návyky nám mohou naše fyzické zdraví a imunitu pochroumat.

Jak se cítit fyzicky zdravý a zvýšit svou imunitu? Tady máte 3 tipy.

 

1.     Berte vitaminy a pozorujte své tělo

Vitaminy a další doplňky stravy vám pomáhají k tomu, abyste si udrželi dobrou imunitu. Nejzákladnějším vitaminem je vitamin C, který doporučuji rozhodně každému. Další vitamin, který se v této době hodí je vitamin D. Oba tyto vitaminy udrží váš imunitní systém v takovém stavu, aby vás mohl chránit.

 

2.     Zacvičte si

Cvičení a fyzická námaha může být nejen námahou, ale také ochranou sebe samého. Při správném cvičení zapojujete celé tělo a zlepšujete adaptivní imunitní systém. Nadměrné cvičení však může imunitní systém akutně ohrozit. Doporučuji věnovat cvičení pár desítek minut denně. Uvidíte, že to pro vás bude nejen relax, ale také se budete cítit lépe.

 

3.     Dodržujte kvalitní stravu

Kvalitní strava je základ všeho. Přidejte ke svému jídlu kousek zeleniny, jako dezert si dejte ovoce, snižte vaši porci atd.. To vše jsme všichni slyšeli už tisíckrát. Já vám doporučím jíst pestrou stravu. Každý den si dejte kousek ovoce. Jednou za čas vhoďte do nákupního košíku i jinou potravinu, kterou jste nezkoušeli. Jednou za týden si dejte rybu a lehce omezte maso.

 

 

Psychické zdraví - optimismus

Přes těžké doby se lidé vždy dostávali špatně. My se teď stále v nelehké době nacházíme. Odborníci zaznamenali několikaprocentní nárůst depresí, úzkostí a dalších psychických nemocí. Takže je v dnešní době naprosto normální, že se cítíte jinak, než jste se cítili dříve. Zkuste pár tipů od nás, které Vám každému dodají alespoň část optimismu a dobré nálady nazpět.

Jak zvýšit optimismus a zlepšit své psychické zdraví? Tady máte 3 tipy.

 

1.     Otužujte se

Otužování je věc, která zaručeně zvýší obranyschopnost vašeho těla a zároveň vám dodá pocit pohody. Vaše tělo myslí ve studené vodě hlavně na přežití, takže při pravidelném otužování nebudete myslet na problémy ve vztahu, v práci, doma, budete myslet jen na přítomný okamžik. Zároveň je dokázáno, že se při pravidelném otužování téměř úplně zbavíte stresu.

 

2.     Meditujte

Meditace je věc, kterou mnoho lidí odsuzuje. Je ale dokázáno, že meditace vám opravdu zkvalitní život. U meditace je základ myšlení na „teď“, přírodu, pohodu, mír a pozitivní věci. Myšlením na klidné věci můžete svůj mozek filtrovat a dostat z něj věci, které Vám už dlouho leží v hlavě. Na internetu je spoustu videí a návodů, jak správně meditovat. Zkuste to třeba 5 minut každé ráno a věřte mi, že se budete cítit o moc lépe.

 

3.     Čas s blízkými

Najděte si každý den nějaký čas na to, abyste si popovídali s kamarádem, kamarádkou nebo příslušníky rodiny. Mluvte otevřeně, zkuste si například promluvit o tom, co vás oba tíží, možná zjistíte, že lidé ve vašem okolí mají stejné problémy. Snažte se nalézt řešení. Zkuste společně strávit nějaký čas. Věřte, že čas s přáteli a rodinou nikdy není ztráta času.

Zdroje: Pexels.com

Podobné články

0 Komentářů

Napište komentář

Články z dalších našich webů: