Jak světlo ovlivňuje vaše hladiny hormonů?

Foto: Unsplash

Jak světlo ovlivňuje vaše hladiny hormonů?

Být člověkem je tajemná záležitost. Jsme složitá stvoření s ještě složitějšími těly, jejichž složitost se stále odhaluje. Vezměte si jako příklad hormony. Tělo produkuje mnoho různých hormonů, z nichž každý má svůj vlastní účel, a přesto tolik věcí v životě může ovlivnit vaše hormony a úrovně, na kterých se produkují. Je známo, že konzumace masa ovlivňuje například lidské hormony, stejně jako pití kávy a líčení.

Spojení kávy, make-upu a masa jako hormonálních míchadel je lehké. Nyní se můžete divit, jak je to možné. Koneckonců absorbujeme sluneční světlo každý den, nicméně světla v našich domovech, pracovních prostorech a každé další budově, do které vstupujeme, určitě nemohou změnit naše hormony, že?

Jak se ukazuje, světlo ve skutečnosti ovlivňuje vaše hormony. Můžete si však být jisti, že lidé snáší světlo lépe než ostatní zvířata. Podle The New York Times by světlo muselo být třikrát až čtyřikrát silnější než standardní osvětlení domácnosti, aby ve skutečnosti dopadalo na lidi na stejné úrovni jako zvířata. Z tohoto důvodu si nemusíte dělat starosti s příliš dlouhým svícením v obývacím pokoji nebo v ložnici (i když jejich menší využití je pro životní prostředí lepší). Slunce může být jiná otázka.

Přesto je jeden hormon nejvíce ovlivněn světlem a nemusí to být ten, na který myslíte.

Takto světlo ovlivňuje váš cirkadiánní rytmus

Většina lidí ví, že melatonin je malá bílá tableta, kterou si mohou vzít, aby jim pomohl spát, ale melatonin pomáhá jen tehdy, když ho užíváte, protože je to přirozeně se vyskytující hormon ve vašem těle. Melatonin je hormon, který vám pomáhá spát (stejně jako forma tablet), ale světlo může tento hormon negativně ovlivnit. "Vystavení světlu potlačuje sekreci melatoninu, hormonu, který ovlivňuje cirkadiánní rytmy. I slabé světlo může interferovat s cirkadiánním rytmem a sekrecí melatoninu," vysvětlil Harvard Health Publishing.

Lidé jsou pevně zapojeni, aby fungovali v určitém cyklu den-noc a váš cirkadiánní rytmus to zvládá. „Vaše cirkadiánní rytmy fungují optimálně, když jste ráno vystaveni světlu a v noci tma, což vám může pomoci lépe spát a probudit se s více energií,“ vysvětlil Bustle. Pokud jste tedy v noci vystaveni světlu, může vás to vést k tomu, že špatně spíte a následně negativně změníte svůj spánkový cyklus, potenciálně na delší dobu, pokud bude tato praxe zachována.

Nakonec je nejlepší omezit vystavení světlu v průběhu dne s minimální interakcí v noci. To nejlépe pomůže vašemu spánkovému rozvrhu a poskytne vám to nejlepší energetickou hladinu pro dobytí dne.

Zdroje: thelist.com, unsplash.com

Podobné články

0 Komentářů

Napište komentář

Články z dalších našich webů: