Jak vyzrát nad bolestí?

Foto: Unsplash

Jak vyzrát nad bolestí?

Proč cítíte bolest?

Pokud vás něco bolí často, měli byste se nad příčinou zamyslet. Fyzická bolest bývá spojena i s vaší psychikou, proto si přiznejte, zda netrpí vaše duše – nemáte příliš mnoho stresu, netrápí vás něco, netrpíte starostmi a strachem? To všechno může mít vliv na váš organismus. Jste tak náchylnější k nemocem a vaše tělo vám prostřednictvím bolesti říká, že je něco špatně. V tom případě byste měli odstranit to, co vás oslabuje nebo vyhledat pomoc k odhalení příčiny. Každopádně s tím musíte něco udělat – odstranění bolesti totiž funguje do té doby, než přijde další.

Jak vyzrát nad bolestí

1) Kofein

Kdo by nemiloval kávu? Mnoho z nás si bez ní nedokáže představit ráno. Věděli jste ale, že vám kofein může pomoci ulevit od bolesti? Použijte ho především při bolestech hlavy, protože při této situaci jsou vaše cévy stažené a vy je rozšířením dáte do původního stavu, a tak získáte úlevu od bolesti. Pokud máte nízký tlak, kofein vám ho také pomůže dát do pořádku.

2) CBD

Tato látka je určená pro celkové uvolnění těla, tudíž se hodí při jakékoliv bolesti a obtížích. Ať už vás trápí žaludek, břicho, svaly, hlava, stres nebo klouby, CBD je vhodným pomocníkem. Užívejte olej pod jazyk, vaporizaci, masti či čaj.

Tip: Při migrénách vyzkoušejte kombinaci CBD a kofeinu, která je ještě silnější než kofein samotný, a navíc snižuje jeho vedlejší účinky.

3) Bylinky

Matka příroda pro nás vytvořila několik léčivých bylin, které můžeme užívat na naše potíže. Každá bylinka se používá na různé druhy bolestí, ale kompletní seznam najdete v našem článku. Například zázvor se hodí na bolest svalů a kloubů, Kozlík lékařský se zase využije při bolestech hlavy způsobených stresem a Šalvěj obecná pomáhá při bolestivých onemocnění dutiny ústní a horních cest dýchacích.

4) Meditace

Očista duše může mít silný vliv na náš fyzický stav. Pusťte si vedenou meditaci, která je určena přímo na odstranění bolesti a meditujte. Až znovu otevřete oči, budete překvapeni tím, jak lépe se cítíte. Ne vždy to pomůže, ale za vyzkoušení to rozhodně stojí. Ideálně s meditací začněte tehdy, kdy cítíte, že bolest přichází.

5) Jóga

Jóga s meditací tak trochu souvisí, ale i tak může být zrovna to, co vám pomůže. Každá pozice v józe má vliv na některý z orgánů ve vašem těle, proto dokáže úžasné věci. Když vás něco bolí, pravděpodobně nemáte moc chuť se hýbat. Jemná jóga je ale něco, u čeho se nenadřete, ale spíše uvolníte a dost možná i odstraníte danou bolest. Obzvlášť na bolest zad je toto cvičení skvělé.

Snad jsme vám pomohli a příště už budete vědět, jak bolest zahnat bez pomocí chemie. Někdy si totiž prostě musíme umět pomoct sami.

Zdroje: unsplash.com, lecba-bolesti.cz

Podobné články

1 Komentářů

Jasoň

Jasoň

před 10 měsíce

ještě přeložit do češtiny: Co je CBD?

Reply

Napište komentář

Články z dalších našich webů: