Jste těhotná během veder? Věci, které musíte udělat pro jejich zvládnutí

Foto: Pixabay

Jste těhotná během veder? Věci, které musíte udělat pro jejich zvládnutí

Nepříjemná vlna veder stále pokračuje. Horké dny mohou mít pro některé z vás vážné zdravotní důsledky. Pokud jste starší, nemocní nebo těhotná, nezapomeňte sledovat počasí, pokud uvažujete o pobytu venku. Těhotenství může být už tak nepříjemné, přidejte do toho ještě pořádné vedro a stane se z toho nesnesitelná noční můra.

Zůstat hydratovaný je klíčem k tomu, aby byla vlna veder co nejpohodlnější – zvláště pokud očekáváte dítě. Je to očividné, ale v horkém počasí naše těla využívají více tekutin, protože se více potíme. Pokud nezůstaneme dobře hydratovaní, může to pro naše těla ztížit regulaci teploty.

Pokud ale nepijeme vodu každých pět minut, jak můžeme udržet naše tělo hydratované? Zde je pět způsobů, jak bychom mohli všichni zůstat hydratovaní a chladní…

#1 Pijte alespoň dva litry vody denně

Neexistuje žádné univerzální množství, pokud jde o tekutiny – to závisí na velikosti těla, úrovni aktivity a teplotě, ale obecně potřebují ženy kolem osmi sklenic tekutiny denně (což jsou asi dva litry). Pokud jste těhotná, přidejte sklenici navíc denně – tedy asi devět sklenic denně. Dobrým tipem je hlídat si moč. Pokud je tmavá a silně zapáchá, pravděpodobně se budete muset napít.

#2 Pijte studené nebo ledové nápoje

Zachovejte chladnou hlavu výběrem chlazených tekutin. Uchovávejte džbán s vodou v chladničce a zkuste ji ochutit mátou, okurkou nebo šťávou bez cukru a podávejte s velkým množstvím ledu. Čistá voda je ideálním nápojem, protože má nízký obsah cukru, nicméně jakékoliv nealkoholické nápoje se započítávají do příjmu tekutin. Zkuste si připravit smoothie z mraženého ovoce nebo ledový bezkofeinový či ovocný ledový čaj, ideálně podávaný někde ve stínu.

Pamatujte si, že během těhotenství se doporučuje omezit příjem kofeinu na maximálně 200 miligramů denně – šálek běžného černého čaje je asi 75 mg, ovocné čaje jsou však bez kofeinu.

#3 Zaměřte se na potraviny s vysokým obsahem vody

Využijte co nejvíce ovoce a zeleniny s vysokým obsahem vody, jako jsou lesní plody, meloun, pomeranče, jablka, rajčata a okurka. Můžete také zmrazit hrozny, plátky banánu nebo manga na ochlazení, což se navíc započítá do vašich denních pěti porcí ovoce a zeleniny, které WHO doporučuje pro dobrý zdravotní stav.

#4 Zatáhněte žaluzie

Když se do vašeho domu během dne vlévá sluneční světlo, může vám být velké horko. Nechte své pokoje chladné tím, že necháte zatažené závěsy, rolety nebo žaluzie. Výjimku udělejte, pokud máte závěsy velmi tmavé, protože slunce může způsobit, že se ještě více zahřejí.

#5 Ujistěte se, že vaše povlečení je bavlněné nebo lněné

Pokoušet se spát v těhotenství je už tak dost těžké, ale když navíc bojujete s horkem, bude to v noci jen horší. Abyste si pomohli, zkuste prostěradlo s prodyšnými tkaninami jako je bavlna nebo len, a spěte namísto deky jen s prostěradlem. Můžete také dát flanel do lednice a použít ho jako chladný obklad.

Doufám, že vám naše tipy pomohou proti horku alespoň nějakým způsobem bojovat, i když těhotné zrovna nejste. Dávejte na sebe pozor a užijte si prosluněné léto! 

Zdroj: pixabay.com, healthista.com

Podobné články

0 Komentářů

Napište komentář

Články z dalších našich webů: