Můžete zhubnout tím, že budete jíst potraviny bez tuku a bez cukru?

Foto: Unsplash

Můžete zhubnout tím, že budete jíst potraviny bez tuku a bez cukru?

Půst je běžným jevem během různých slavností. Lidé, kteří mají půst, mají pocit, že zhubnou, ale není to vždy pravda. Když se dlouhodobě držíte jakýkoli druh půstu, tělo přejde do režimu hladovění a přeměňuje jídlo na tuky, které se pro mnoho lidí mění v očekávané hubnutí. Všichni si myslíme, že konzumace výrobků bez cukru nebo tuku nám pomůže při hubnutí, ale každý takový výrobek má své pro a proti. Shivani Bavalekar, starší výkonná odbornice na výživu, Cloudnine Group of Hospitals, Navi Mumbai (Vashi), nám vysvětlila, jak to doopravdy je.

Potraviny bez cukru

Když se řekne bez cukru, znamená to vyloučení cukru ze stravy, což technicky není možné. Lidé nakonec nahrazují cukr umělým cukrem nebo sacharinem. Je však třeba mít na paměti, že nadměrná konzumace výrobků bez cukru je téměř ekvivalentní konzumaci produktů plněných cukrem a není zcela zdravější. Mnoho produktů bez cukru obsahuje umělý cukr spolu se skrytým cukrem, který vám poskytne stejné množství kalorií jako normální cukr. Někdy také produkty obsahují další přísady pro zvýraznění chutí.

Správný způsob, jak zhubnout a mít zdravé tělo, je jíst vyváženou stravu, která obsahuje libové bílkoviny, sacharidy bohaté na vlákninu, zdravé tuky a pravidelné cvičení. Proto se doporučuje nahradit bílý cukr jaggery nebo datlovým sirupem. Ve srovnání s bílým cukrem vám poskytne více zdravotních výhod.

Pro: Omezení cukru není nic jiného než omezení prázdných kalorií. Proto vám to pomůže při hubnutí, ale také musíte dodržovat velikost porcí celkových jídel a potravin, které konzumujete.

Proti: Je těžké dosáhnout hubnutí tímto způsobem. V jednu chvíli toužíme po cukru a pak je tu šance, že nakonec sníte hodně sladké jídlo. Občas pro vás bude těžké rozpoznat rozdíl mezi přidaným cukrem a umělým cukrem, protože mnoho produktů má skryté cukry s různými názvy.

Výrobky bez tuku nebo dietní potraviny

Na trhu je k dispozici mnoho produktů bez tuku, ale tyto typy produktů jsou nabité škroby, extra sodíkem a přidaným cukrem, což vám nepomůže zhubnout. Pokud jde o zdraví, je důležitější zaměřit se na druh tuku a množství tuku, které konzumujete. Pokud například konzumujete celý balíček pečených bramborových lupínků, může to vést k nárůstu hmotnosti, protože tyto produkty jsou nabité cukrem, škroby a solí, které nahrazují chybějící příchutě tuků.

Pro: Pokud se budete snažit omezit příjem tuků, můžete zhubnout, ale to bude zahrnovat také omezení sacharidů. Řešením, jak si tuto váhu udržet, je však omezit konzumaci viditelného tuku ve vaší stravě. Zkuste místo toho přidat zdravé tuky, jako jsou vlašské ořechy, lněné semínko a světlicová semínka.

Proti: Beztuková dieta většinou tuky drasticky eliminuje, což narušuje vstřebávání v tucích rozpustných vitamínů, jako jsou A, D, E, K, a může ovlivnit naše zdraví kostí, očí a pokožky.

Proto jsou tuky stejně důležité jako všechny ostatní živiny. Doporučené množství je asi čtyři až pět čajových lžiček denně, pokud je váš BMI (index tělesné hmotnosti) a další faktory normální. Ať už se jedná o výrobky bez cukru nebo bez tuku, důležitější je velikost porcí, nutriční hodnota konkrétních potravin a typ potravin, které konzumujete.

Zdroje: femina.in, unsplash.com

Podobné články

0 Komentářů

Napište komentář

Články z dalších našich webů: