Nejlepší rady a tipy pro začátečníky keto diety

Foto: Unsplash

Nejlepší rady a tipy pro začátečníky keto diety

Dostat se do stavu ketózy je velmi náročné. Když tělo přeměňuje tuk namísto glukózy z uhlohydrátů, je třeba dodržovat přísný plán, který zahrnuje disciplínu a odhodlání. Níže je sedm tipů na keto dietu, které umožní, aby cesta k ní byla pro začátečníky snesitelnější. 

Výzkum 
První týden keto diety je nejnáročnější fází programu. Je to doba, kdy se vaše tělo přizpůsobí ketóze, což se stane pouze v případě, že budete striktně dodržovat pokyny týkající se druhů potravin, které můžete a nemůžete jíst. Informativní výzkum je nezbytný pro udržení ketogenního dietního plánu. 

Musíte nejprve získat hluboké pochopení toho, jak se ketogenní dieta liší od jiných dietních plánů. První věc, kterou potřebujete vědět je jakým způsobem se vaše tělo dostane do ketózy. To je, když je váš zdroj energie přeměněn z obvyklé glukózy z uhlohydrátů na tuk. K dosažení tohoto cíle musíte omezit příjem sacharidů na pouhých 20 gramů denně a zároveň zvýšit zdravou a mastnou spotřebu potravin.  

Zdravé tuky by měly obsahovat 70 až 80 procent stravy. Můžete je doplnit zdrojem ze zdravých možností, jako je kokosový a olivový olej a ghí. Musíte také jíst nejméně 20 až 25 procent bílkovin z celkové stravy, cože zahrnuje například maso, vajíčka a čerstvé ryby. Příjem sacharidů by měl být pouze 10 procent a měl by obsahovat pouze low-carb zeleniny, jako jsou rajčata, brokolice a květák. 

Rozložení makroživin 
Musíte jíst přesné množství tuku, bílkovin a sacharidů z každého jídla a umět si připravit domácí keto jídla. U přípravy musíte být trpělivý. Musíte dosáhnout stručných cílů, jako je výběr nejlepšího času, kdy se najíst nebo nejíst během dne. Pokud pracujete během dne, je nejlepší jíst mezi pracovní dobou. Musíte také zvolit nejlepší čas, aby přerušovaný půst nezhoršoval výkon vašeho těla při práci. Nejlepším způsobem, jak toho dosáhnout, je nejíst v noci a jíst pouze během rušných hodin. 

Hydratace 
Ketóza spaluje váš uložený glykogen a vede k častému močení. Diuretický účinek může být dočasný, ale musíte si udržet hydrataci, aby se zabránilo zdravotním stavům, jako jsou bolesti hlavy a svalů během prvních týdnů programu. Pomůžou vám také cílené minerální doplňky a přidávání mořské soli do pitné vody. 

Přerušovaný půst 
Půst umožňuje vašemu tělu podstoupit alternativní metabolické fáze, jako je ketóza a zdroje uhlíku, které mají podobu ketonů, aby mohly pracovat místo obvyklého spalování glukózy pro energii. Pro sledovatele ketogenní diety je doporučován 12hodinový intermitentní půst nalačno. To zvyšuje metabolický proces, což vám umožní ztratit větší váhu, a dokonce zlepšit celkové zdraví. 

Cvičení s nízkým dopadem 
Keto začátečníci obvykle zažívají keto chřipku, která zahrnuje příznaky jako bolesti hlavy, svalů a únavu. Zapojte se do cvičení s malým dopadem, jako je jóga, chůze a plavání. Toto cvičení pomáhá vašemu tělu správně se přizpůsobit ketóze spalováním glykogenových zásob rychleji. Rovněž zlepšuje krevní oběh. Po dvou až třech týdnech se může nepokoj rozptýlit, zvláště když pravidelně cvičíte. 

Udržujte nízkou úroveň stresu  
Chronický stres nepříznivě ovlivňuje vaši biologickou úroveň, jako je narušování produkce hormonů. Poté trvá déle zhubnout v důsledku vyšších hladin kortizolu, což je hlavní stresový hormon. Snižte svůj stres, aby se dosáhlo rychlejšího snížení hmotnosti ketogenní dietou. Rutiny, jako je meditace a jóga, pomáhají udržet nízkou úroveň stresu. 

Spánek 
Stejně jako vyšší úroveň stresu, nedostatek spánku také vede k prodlouženému metabolismu, protože nevyspalost ovládá vaše chutě k jídlu, takže je pro vás těžší rychle zhubnout. Musíte vytvořit prostředí, které přispívá ke zdravému spánku, jako je například odpočinek v temné místnosti, vypínání mobilů a počítačů hodinu před spaním, udržení teploty ložnice na 19 °C a zajištění toho, že budete spát alespoň sedm hodin denně. To vám zabrání, abyste se cítili neklidní, kdykoli budete podstupovat 12hodinovou přerušovanou metodu hladovění. 

Čtěte více: recenze Garmin Venu SQ


Zdroje: www.medicaldaily.com, unsplash.com

 

Podobné články

0 Komentářů

Napište komentář

Články z dalších našich webů: