Praktické způsoby, jak se vymanit z lenosti

Foto: Unsplash

Praktické způsoby, jak se vymanit z lenosti

Jak překonat lenost

 

Udělejte své cíle zvládnutelnými

Stanovením si nereálných cílů a přílišné přebírání může vést k vyhoření. Pracovní vyhoření může způsobit vyčerpání, ztrátu zájmu a motivace. Vyhněte se přetěžování tím, že si stanovíte menší, dosažitelné cíle, které vás dostanou tam, kde chcete být, aniž by vás to na cestě zavalilo.

Nečekejte, že budete perfektní

Perfekcionismus si vybírá svoji daň. Nárůst perfekcionismu způsobuje, že lidé jsou k sobě i ostatním přehnaně kritičtí. Vede také k nárůstu deprese a úzkosti. Studie vysokoškolských studentů dospěla k závěru, že očekávání dokonalosti souvisí s tím, že se vyhýbáme stresorům. 

Vytvořte plán

Plánování, jak něco uděláte, vám může usnadnit cestu k cíli. Buďte realističtí ohledně toho, kolik času, úsilí a dalších faktorů je potřeba ke splnění vašeho cíle a vytvoření akčního plánu. Mít plán vám poskytne směr a sebevědomí, které vám může pomoci, i když na cestě narazíte na překážku.

Použijte své silné stránky

Udělejte si chvilku a přemýšlejte o tom, jaké jsou vaše silné stránky při stanovování cílů nebo při přípravě na řešení nějakého úkolu. Zkuste je aplikovat na různé aspekty úkolu, aby vám pomohly věci dokončit. Výzkum ukázal, že zaměření na silné stránky zvyšuje produktivitu, pozitivní pocity a zapojení se více do práce.

Vyhněte se rozptýlení

Všichni máme svá oblíbená rozptýlení, na která se obracíme, když se nám zrovna nechce dělat nějaký úkol – ať už je to procházení sociálních sítí nebo hraní si s domácím mazlíčkem. 

Udělejte z nudných úkolů zábavu

Máme tendenci se vyhýbat práci, která nám připadá nudná nebo únavná. Úkoly, jako je čištění koupelny, nebude nikdy zábavné, ale můžeme si ho zpříjemnit. Zkuste poslouchat hudbu nebo podcast, nebo si zapněte fitness tracker, abyste viděli, kolik kalorií spálíte, nebo kolik kroků uděláte při vytírání podlahy.

Jak na lenost zdravým životním stylem

 

Jezte potraviny s vysokým obsahem bílkovin

Ptáte se: „Jak mohu přestat být líný?" Některé potraviny zvyšují vaši energii a udržují hladinu cukru v krvi stabilní, takže je méně pravděpodobné, že se budete cítit líní. Dělají to potraviny s vysokým obsahem bílkovin, jako například: řecký jogurt, mandle, vejce, nebo tuňák.

Vyhýbejte se sladkým a tučným jídlům

Výživa a produktivita spolu souvisí. Vyhýbejte se potravinám, které vám berou energii, protože se pomalu tráví nebo způsobují kolísavý krevní tlak. To zahrnuje: potraviny a nápoje s vysokým obsahem cukru, bílý chléb a těstoviny, alkohol, nebo smažená jídla.

Cvičení

Spolu s mnoha dalšími výhodami je cvičení spolehlivým způsobem, jak se zbavit lenosti. Jen pár minut cvičení může zvýšit hladinu energie, zlepšit náladu a snížit úzkost, stres a depresi. Zajděte si na procházku do přírody, nebo si udělejte krátkou projížďku na kole. 

Spánek a odpočinek

Existuje mnoho věcí, které můžete udělat, abyste měli kvalitnější spánek. Nekoukejte před spánkem do telefonu a na televizi. Obecně modré světlo, které obrazovky vyzařují, není vhodné před spaním pro normální tvorbu hormonu melatoninu, který ovlivňuje dobu spánku a bdění. Snažte se každou noc spát doporučených sedm až devět hodin, abyste se cítili svěží a připraveni na další den.

Zvládejte stres

Stres vás může vyčerpat, takže se cítíte příliš psychicky a fyzicky vyčerpaní, abyste něco udělali. Hledání možností, jak se vyrovnat se stresem, vám může pomoci zlepšit náladu a vrátit vám energii a chuť dokončit věci. Například bychom mohli trávit více času s blízkými, hrát si s mazlíčky, nebo si můžeme napustit horkou vanu a relaxovat. 

Noste s sebou vodu

Ano, i obyčejná voda může pomoci. Výhody vody jsou nekonečné a mohou bojovat i s leností. Zůstat hydratovaný může zvýšit hladinu energie a funkci mozku. Pomáhá také maximalizovat fyzický výkon. Pár doušků vody vás také může povzbudit, pokud se cítíte pomalí.

 

Zdroj: unsplash.com 

Podobné články

0 Komentářů

Napište komentář

Články z dalších našich webů: