Příznaky stresu? 7 způsobů, jak se ho zbavit při sezení u stolu

Foto: Unsplash

Příznaky stresu? 7 způsobů, jak se ho zbavit při sezení u stolu

Každý z nás někdy pociťuje příznaky stresu. V rychle se rozvíjející společnosti, ve které žijeme, se stres stal až příliš běžnou součástí našeho každodenního života, a zatímco některým se může ve stresových situacích dařit, v dlouhodobém horizontu může mít stres docela vážné důsledky pro naše zdraví. Může nám to zabránit v užívání si dobré nálady, oslabit náš imunitní systém a dokonce narušit naše kognitivní zdraví.

Stres může mít docela vážné důsledky pro naše zdraví

Může také způsobit fyzické příznaky, jako jsou bolesti hlavy, poruchu trávicího traktu, problémy se spánkem nebo dokonce vysoký krevní tlak.

Velké množství času stráveného prací u stolu vám nabízí několik jednoduchých věcí, které můžete dělat každý den a které vám mohou nabídnout téměř okamžitou úlevu od stresu, což vám pomůže být soustředěnější, pozitivnější a uvolněnější.

Zde je sedm způsobů, jak odstranit stres, které lze provést z pohodlí vašeho stolu…

#1 Posaďte se rovně

Poloha sedu znamená všechno a podle výzkumů může výrazně ovlivnit mysl, náladu a úroveň stresu. Pokud například sedíte vzpřímeně s rameny dozadu a hlavou vzhůru, budete se cítit jistější, šťastnější a ve výsledku méně ve stresu.

Skloněný sed s propadlými rameny má tendenci podporovat nízkou úroveň sebevědomí a zvýšenou míru stresu a úzkosti. Správně zarovnaná páteř vám umožní sedět vzpřímeně bez bolesti a držení paží v úhlu 90 stupňů vás donutí nepřikrčit se ani pokrčit rameny, což sníží nárůst stresu.

#2 Držte nohy na podlaze

Držení nohou pevně položených na podlaze může pomoci udržet si u stolu naprosto vzpřímený a rovný sed. To znamená, že se nebudete předklánět nebo nebudete křivit své tělo v jakýchkoli podivných či nepřirozených polohách, které mohou způsobit nárůst napětí a bolestí, které přispívají k vašemu každodennímu stresu.

#3 Hlavu vzhůru

Kromě toho, že poloha vašeho těla je dobrým způsobem, jak okamžitě napravit stres, může pomoci také způsob, jakým si upravíte obrazovku počítače nebo notebooku. Nejlepších výsledků dosáhnete umístěním obrazovky na úroveň očí, abyste si nenamáhali krk nebo oči při pohledu dolů a nahoru.

Umístěte obrazovku do úrovně očí, abyste si nenamáhali krk

Tyto malé změny uvedou váš krk a páteř do správné polohy, takže se budete cítit celkově klidněji a pohodlněji. Můžete si buďto koupit stojan na notebook, nebo si jednoduše na stůl navršit pár knih, aby se obrazovka dostala do úrovně vašich očí.

#4 Pohybujte rukama

Pokud se vaše paže po většinu dne natahují před vás, může se v horní části těla nahromadit napětí. Abyste tomu zabránili, otevřete paže a hrudník a poté opisujte rukama kruhy. Namísto držení paží ve statické poloze pracujte s kruhovým pohybem, rozšiřujte jej a rozšiřujte, abyste ještě více otevřeli hrudník a pocítili protažení, které vám pomůže uvolnit napětí v horní části těla.

#5 10x se nadechněte do bránice

Ve chvílích stresu či při pocitu, že vaše pracovní zátěž začíná být nad vaše síly, mohou jednoduché dýchací techniky pomoci obnovit pocit klidu a pozitivity. Zde je účinný způsob, jak okamžitě použít dech k relaxaci: Vsedě mějte jednu ruku na hrudi a jednu ruku na břiše. Cílem tohoto pohybu je, aby se ruka na břiše při každém nádechu více roztáhla. Tím si ověříte, že se soustředíte na dýchání do bránice, a ne do hrudníku.

Jednoduché dýchací techniky mohou pomoci obnovit pocit klidu

Soustředění se na dech vás přivede zpět do přítomnosti a pomůže v nouzi. Dokončete 10 dechů a uvidíte, jak se budete cítit. V případě potřeby můžete cvičení kdykoli zopakovat.

#6 Uklidňující vůně

Mezi vůněmi a úlevou od stresu existuje nepochybné spojení. Když vdechneme určité vůně, mohou vyvolat reakci v části našeho mozku (limbický systém), která v těle spustí reakci jako je pocit klidu nebo energie.

Limbický systém také spojuje vůně s emocemi a vzpomínkami, což může pomoci obnovit pocit štěstí, klidu a míru. Vůně jako například citrónová tráva, eukalyptus, levandule a heřmánek mohou být účinné při snižování stresu a úzkosti, takže pro rychlé řešení a trvalou úlevu si zkuste u stolu zapálit svíčku.

Vůně jako citrónová tráva, eukalyptus, levandule a heřmánek mohou být účinné při stresu

#7 Protáhněte si krk a obličej

Protahování je účinná strategie pro úlevu od stresu, ale lidé často zapomínají na krk a obličej, které mohou být obzvláště napjaté, pokud celý den sedíte a díváte se na obrazovku. Pokud pracujete z domova, můžete strávit část dne v tichu, aniž byste ke konverzaci použili obličejové svaly. Protažení krku je neuvěřitelně jednoduché a lze ho provést kdykoli a kdekoli.

Jedno jednoduché protažení lze provést pomocí rukou otáčením krku dopředu, dozadu a ze strany na stranu. Vaše ruce pomohou zvýšit rozsah pohybu.

Protažení krku je neuvěřitelně jednoduché a lze ho provést kdykoli a kdekoli

Dobré protažení obličeje může být provedeno vaším tragusem (otevíráním ucha), protože se zde připojí i vaše čelist. Při otevírání a zavírání úst sledujte čelist, abyste zjistili, kde je kloub. Palci tlačte podél svalu na tvář, abyste snížili napětí, které se ve vaší čelisti hromadí od sevření čelisti nebo od skřípání zubů při soustředění u stolu.

Stres nás dokáže motivovat a vyburcovat k výkonu, z dlouhodobého hlediska je ale nezdravý a může nám spíše uškodit, proto je dobré znát metody, které ho pomohou odstranit. Udělejte si pár minut času a věnujte ho sobě – úlevu pocítíte okamžitě.

Zdroje: unsplash.com, healthista.com

Podobné články

0 Komentářů

Napište komentář

Články z dalších našich webů: