Problémy se spánkem? Zkuste chodit spát v tuto dobu

Foto: Unsplash

Problémy se spánkem? Zkuste chodit spát v tuto dobu

Život může být tak zaneprázdněný, že váš spánek může být v každodenním schématu věcí až druhořadý. Možná nemáte ani stanovenou hodinu spánku kvůli povinnostem každý večer, které zahrnují aktivity vašich dětí nebo dokonce schůzky na Zoomu. I když se vším, co musíte udělat, můžete být hotovi do 20:00. nebo ve 21:00, také chcete tento čas na čtení knihy, surfování po sociálních sítích v telefonu nebo koukání na několik epizod seriálu. Nakonec se rozhodnete, že je čas jít spát, ale vybíráte ten správný čas na spánek?

Dobré spánkové návyky mohou podpořit dobré životní návyky. Podle Healthline vede zdravý spánek k lepší koncentraci, když jste vzhůru, lepší produktivitě a lepšímu sportovnímu výkonu. Naopak špatné spánkové návyky mohou vést k přibírání na váze, riziku cukrovky 2. typu, depresím, slabšímu imunitnímu systému a dokonce i srdečním onemocněním. Nyní vědci zjistili, že jít spát ve správný čas může vést k lepšímu zdraví srdce a celkovému zdraví obecně.

Osvětlující studie spánku vrhá světlo na vaše tělesné hodiny

Vědci z Velké Británie se rozhodli zjistit, kdy je optimální čas jít spát, tím, že v letech 2006 až 2010 připevnili zápěstní monitory k asi 88 000 lidem a sledovali jejich spánkové návyky a také riziko srdečních onemocnění. Došli k jednomu zásadnímu závěru — jít spát mezi 22:00 a 23:00. Podle nově zveřejněné studie v European Heart Journal je každá noc ideální čas na spaní, aby vaše srdce zůstalo zdravé.

"Nemůžeme pomoci tomu, do čeho jsme se vyvinuli. Vyvinuli jsme se v denní stvoření... která nežijí v noci," David Plans, autor studie a vedoucí výzkumu v britské zdravotnické technologické společnosti. "Cirkadiánní hodiny mají mnohem silnější vliv na celkové zdraví, než jsme si mysleli."

Plány také naznačovaly, že ti, kteří se nemohou dostat do postele v tu magickou hodinu kvůli práci nebo jiným povinnostem, mohou stále dělat svému tělu dobře tím, že každé ráno vystaví své tělo a oči „plnému spektru světla“, aby pomohli regulovat tělesné hodiny.

Ovlivňuje špatný spánek více ženy než muže?

Z více než 88 000 lidí ve čtyřleté britské studii bylo 58 % žen a vědci učinili nečekaný objev – riziko srdečních onemocnění může být výraznější u žen, které nespí ve správnou dobu, než u mužů. David Plans řekl listu The Washington Post, že srdeční onemocnění, spánek a ženské spojení bylo „překvapivým zjištěním“, ale že je v této oblasti zapotřebí více výzkumu.

I když je to pro výzkumníky překvapivé, pokud jde o tuto specifickou studii spánku, souvislost mezi ženami a srdečními chorobami není nová. Podle Centra pro kontrolu a prevenci nemocí (CDC) ve Spojených státech jsou srdeční choroby hlavní příčinou úmrtí amerických žen a představují v roce 2017 přibližně jedno z pěti úmrtí žen.

Obecně studie zjistila, že u lidí, kteří usnuli o půlnoci nebo později, bylo o 25 % vyšší riziko srdečních onemocnění ve srovnání s těmi, kteří usnuli mezi 22:00. a 23 hodin. U lidí, kteří chodí spát relativně brzy, tedy před 22:00, bylo riziko o 24 % vyšší.

Zdroje: thelist.com, unsplash.com

Podobné články

0 Komentářů

Napište komentář

Články z dalších našich webů: