Špatná jídla, která jsou pro vás ve skutečnosti dobrá

Foto: Unsplash

Špatná jídla, která jsou pro vás ve skutečnosti dobrá

Při bližším pohledu na jídla, která jíte, můžete určitá jídla vědomě nebo podvědomě označovat jako „špatná“ a nezdravá, zatímco jiná jídla jsou „dobrá“ a prospěšná pro vaše tělo. Existují však chvíle, kdy vaše předpojaté představy nejsou zcela přesné, a tyto mylné představy vám ve skutečnosti brání v zařazení zdravé a užitečné volby jídla do vaší stravy. I když můžete považovat některá jídla za limity, ve skutečnosti se omezujete tím, že tyto potraviny ponecháte na seznamu „špatných“ a mimo svůj dietní režim. Je na čase jednou provždy vyvrátit tyto nepřesné pověsti o jídle.

Vejce

V průběhu let byla vajíčkům dávána špatná chuť, a to zejména kvůli vyššímu obsahu cholesterolu v jejich žloutcích. Vejce však mají řadu zdravotních výhod, které by neměly být přehlíženy. Za prvé, vejce jsou skvělým zdrojem bílkovin a jsou také nabitá základními vitamíny a minerály, včetně vitamínů B, vitaminu D a železa. Dále, jak uvádí Americká optometrická asociace, vejce mohou být prospěšná pro zdraví očí a také pro boj proti makulární degeneraci díky vysokému obsahu luteinu a zeaxanthinu, které působí jako antioxidanty.

Možná nejzajímavější je, že vejce jsou ve světle své špatné pověsti také mimořádně prospěšná z hlediska řízení hmotnosti a hubnutí. Ve skutečnosti, jak je uvedeno v časopise Journal of the American College of Nutrition, ženy, které jedly vejce k snídani, se cítily plnější déle než ženy, které snídaly z bagelu se stejnou kalorickou hodnotou. Ještě zajímavější je, že studie v International Journal of Obesity odhalila, že muži a ženy s nadváhou, kteří jedli vejce k snídani, ztratili o 65% větší váhu, o 34% více kolem pasu a o 16% více celkového tělesného tuku ve srovnání s těmi, kteří jedli bagel ekvivalent k snídani. 

Pokud vás ale stále znepokojuje obsah cholesterolu ve vejcích a jeho vliv na vaše zdraví, je důležité mít na paměti, že výzkum ukázal, že každodenní konzumace vajíčka nezvyšuje u obou mužů pravděpodobnost vzniku ischemické choroby srdeční a ženy, jak je uvedeno v JAMA: The Journal of the American Medical Association. Navíc další výhodou vajec je jednoduše jejich všestrannost, protože si můžete vybrat z mnoha různých receptů.

Sýr

Sýr je obvykle zařazen na seznam špatných potravin, možná částečně kvůli tomu, že je zařazen do mnoha vysoce tučných a kalorických jídel, jako je pizza, nachos, cheeseburgery a makarony a sýry. A i když sýr sám obsahuje nasycené tuky, návrat sýra zpět do vaší stravy může být ve skutečnosti vynikající volbou pro vaše zdraví. Za prvé, sýr je plný bílkovin a je klíčovým zdrojem vápníku, který je zvláště důležitý pro ženy, protože vápník je nezbytný pro zdraví kostí, může pomoci předcházet osteoporóze a dokonce hraje roli v boji proti bolestivým symptomům PMS. Tím ale výhody sýra nekončí. Výzkum v oblasti mléčné vědy a technologie ukázal, že konzumace sýra může pomoci snížit pravděpodobnost nahromadění tuku v játrech. Výzkum v časopise PLoS One také našel souvislost mezi zvýšenou spotřebou sýra a sníženým rizikem rakoviny tlustého střeva a konečníku.

Zatímco mnoho lidí vyřazuje ze stravy sýr z důvodů hubnutí, studie v časopise Journal of Agricultural and Food Chemistry odhalila, že milovníci sýrů mají ve svém systému obvykle vyšší hladinu butyrátu, což je protizánětlivá mastná kyselina, která může pomoci bojovat proti obezitě a chránit své tělo před srdečními chorobami. Za tímto účelem, jak je uvedeno ve studii na University of Tennessee v Knoxville, lidé, kteří zvýšili svůj denní příjem sýrů a dalších mléčných výrobků, ztratili větší váhu než ti, kteří konzumovali stejné množství kalorií, ale jedli málo nebo žádné mléčné výrobky . A pokud vás to nerozesměje, konzumace sýra vám podle Akademie obecné stomatologie může také pomoci v boji proti dutinám tím, že chrání vaše zuby před tvorbou kyselin.

Pokud vás zajímá, zda byste místo běžného sýra měli držet nízkotučný sýr, výzkum v The American Journal of Clinical Nutrition ukázal, že mezi nimi neexistuje žádný významný rozdíl, pokud jde o jejich vliv na váš LDL cholesterol (špatný druh). A co je nejzajímavější, ti, kteří jedli běžný sýr, měli ve skutečnosti vyšší hladiny HDL cholesterolu (zdravý druh) než ti, kteří žádný sýr nekonzumovali.

Popcorn

Přestože je popcorn považován za základní součást kina, dlouhodobě získává špatné recenze, pokud jde o jeho dopad na vaše zdraví. Je však důležité si uvědomit, že popcorn může být pro vás lepší, než si myslíte. Vědci z University of Scranton v Pensylvánii ve skutečnosti zjistili, že popcorn ve skutečnosti obsahuje více polyfenolů než mnoho ovoce a zeleniny. Polyfenoly působí jako silné antioxidanty, které mohou pomoci chránit vaše tělo před poškozením buněk. Oxidativní medicína a buněčná dlouhověkost poznamenaly, že diety bohaté na polyfenoly mohou pomoci odvrátit celou řadu závažných zdravotních stavů, včetně osteoporózy, srdečních chorob, neurodegenerace a různých typů rakoviny. 

Abyste si však mohli plně vychutnat výhody popcornu pro zdraví, je důležité věnovat pozornost způsobu přípravy samotného popcornu. Chcete-li těžit z maximálních příznivých účinků na tělo, použijte horkovzdušný popcorn a užijte si popcorn v jeho nejpravdivějším stavu. A přestože přidání spousty másla a cukru může znít lákavě, nejsou to atraktivní možnosti pro vaše zdraví a pas. Pokud je však vaší jedinou možností mikrovlnný popcorn, je nutné, abyste vybrali druh, který je zcela přírodní, což znamená, že je bez soli, oleje nebo jakýchkoli jiných nezdravých přísad. Ve skutečnosti může mikrovlnný popcorn, který obsahuje falešné máslo, představovat řadu potenciálních zdravotních rizik. Zatímco tyto umělé přísady byly dříve spojeny s problémy s dýcháním, výzkum v chemickém výzkumu v toxikologii zjistil, že mohou také způsobit nahromadění plaku v mozku, čímž se zvyšuje riziko vzniku Alzheimerovy choroby.

Zdroje: thelist.com, unsplash.com

Podobné články

0 Komentářů

Napište komentář

Články z dalších našich webů: