Špatná pleť? Co se vám akné snaží říci o vašem zdraví

Foto: Unsplash

Špatná pleť? Co se vám akné snaží říci o vašem zdraví

Proč dochází k těm obávaným skvrnitým výkyvům a co to vypovídá o našem zdraví?

Podle TCM (tradiční čínská medicína) a ajurvédské medicíny, které se po staletí používají jako nástroje pro diagnostiku zdravotního stavu, umístění pupínků může odhalit nerovnováhu v určitých systémech nebo orgánech ve vašem těle.

Dobrá hydratace, udržování vyvážené stravy, zajištění dobré úrovně a kvality spánku, zvládání stresu, čisté štětce a mobilní telefon mohou přispět k udržení pokožky bez akné.

Existuje také několik konkrétních potravin, které můžete začlenit do svého jídelníčku, abyste pomohli v boji proti výkyvům v určitých oblastech. Jak s těmito výkyvy bojovat, a co mohou odhalit o vašem celkovém zdraví?

Pupínky na lících

Červené hrbolaté pupínky na tvářích mohou být důsledkem stavu zvaného rosacea, který je spojen s bakteriální nerovnováhou na kůži a ve střevě. Chcete-li zlepšit zdraví střev a pokožky, je důležité podporovat váš mikrobiom (neboli biliony mikroorganismů, které žijí na vás a ve vás) a růst prospěšných mikrobů ve střevech prostřednictvím vaší stravy.

Jako výchozí bod nezapomeňte do svého jídelníčku zahrnout dostatek vlákniny ve formě zeleniny, ovoce, ořechů a semen, celozrnných produktů a fermentovaných potravin jako je kefír, kombucha, bio plnotučný přírodní jogurt a kysané zelí. Může také pomoci dobrý probiotický doplněk.

V tradiční čínské medicíně se skvrny na tvářích mohou spojovat s dýchacími orgány, takže myslete na to, abyste zahrnuli hluboká dechová cvičení nebo cvičení jako je jóga, a také přestali kouřit. Mimo to si dávejte větší pozor na čistotu telefonu, protože byste byli šokovaní biliony brouků a bakterií, které na telefonu přetrvávají a které si pravidelně držíte na obličeji.

Heres-what-your-points-are-trying-to-tell-you-about-your-health-woman-with-cheek-akné.jpg

Čelistní pupínky

Skvrny kolem čelisti mohou mít často hormonální povahu, tudíž mohou být častější kolem menstruace nebo pokud dochází k posunu hormonů, například v pubertě nebo menopauze. Můžete si také všimnout, že se pupínky zhoršují během období zvýšeného stresu a úzkosti.

Chcete-li zlepšit příznaky, zkuste přidat potraviny, které mohou pomoci vyrovnat hladinu estrogenu jako je brukvovitá zelenina – brokolice, květák, kale a zelí.

Zkuste přidat potraviny, které mohou pomoci vyrovnat hladinu estrogenu

Kurkuma je také užitečná pro podporu jater a hormonů, stejně jako česnek. Zkuste je tedy pravidelně přidávat do svého jídelníčku. Dalším důležitým faktorem, který může ovlivnit vaši pokožku, je zvládání stresu – investujte proto čas do relaxace, která může skutečně pomoci podpořit jasnější pleť.

Pupínky na čele

Pupínky na čele mohou být často spojeny s nerovnováhou v produkci mazu (oleje). Tento proces závisí na zinku, takže zkuste zvýšit příjem potravin bohatých na tento minerál, například organické červené maso krmené trávou, měkkýše jako krab (ústřice jsou nejvyšším zdrojem zinku), dýně, slunečnice a sezamová semínka či vysokoprocentní tmavou čokoládu (s mírou).

Tradiční čínská medicína také spojuje pupínky na čele s trávicími problémy

Vyhněte se nadměrnému obsahu cukru a rafinovaným potravinám, protože ty mohou také ovlivnit produkci mazu. Zaměřte se místo toho na zdravé tuky obsažené v tučných rybách, avokádu, oříškách a semenech.

Tradiční čínská medicína také spojuje akné na čele s trávicími problémy, proto nezapomeňte zahrnout dostatek zeleniny a jiné vlákniny, jako jsou ořechy, semínka a celozrnné produkty, a také fermentovaná jídla jako je kefír, kombucha, organický plnotučný přírodní jogurt a nakládaná zelenina (kysané zelí a kimchi).

Heres-what-your-points-are-trying-to-tell-you-about-your-health-woman-with-čelo-akné.jpg

Pupínky na nose

Tato oblast obličeje je plná zředěných pórů, proto si pravidelně čistěte štětce na make-up. Tradiční čínská medicína také spojuje tuto oblast s kardiovaskulárním systémem, takže zvyšte příjem omega 3 mastných kyselin přidáním tučných ryb (losos, makrela, sardinky), organického masa krmeného trávou a rostlinných zdrojů (lněné semínko, vlašské ořechy a konopí) ve vaší stravě.

Zkuste také vypěstovat zelenou listovou zeleninu, která je bohatým zdrojem vitaminu K, který je důležitý pro kardiovaskulární zdraví.

Dobrá péče o vaše tělo zevnitř i zvenčí je nezbytná pro udržení čisté pokožky, proto na ni nezapomínejte. Dbejte na zdravou stravu, pohyb a čistotu pleti.

Zdroje: unsplash.com, healthista.com

Podobné články

0 Komentářů

Napište komentář

Články z dalších našich webů: