Toto je nejlepší čas jít spát, když chcete mít zdravější srdce

Foto: Unsplash

Toto je nejlepší čas jít spát, když chcete mít zdravější srdce

Podle jedné britské studie nemusí být super brzká noc tou nejlepší spánkovou strategií pro vaše zdraví. Nový výzkum zjistil, že jít spát mezi 22:00. a 23 hodin. může snížit riziko srdečních onemocnění.

Studie zveřejněná v úterý v European Heart Journal použila data od více než 88 000 účastníků studie britské Biobanky, která je dlouhodobým výzkumem vlivu environmentálních a genetických faktorů na rozvoj nemocí.

Účastníci studie nosili na zápěstí zařízení pro sběr dat, která ukázala, že jít spát před 22:00. a později než ve 23 hodin. byl spojen s vyšším rizikem rozvoje kardiovaskulárních onemocnění.

Autoři studie, kteří pracovali pro zdravotnickou technologickou společnost Huma, uvedli, že hodina mezi tím byla „spojena s nejnižším výskytem KVO“.

Závěry studie také naznačovaly, že souvislost mezi spaním a rizikem rozvoje kardiovaskulárních onemocnění byla vyšší u žen.

Autoři také citovali další studii, která byla publikována v březnu a na základě dotazníků o spánkových návycích, která zjistila, že opožděný čas spánku a probuzení byly spojeny s vyšším rizikem městnavého srdečního selhání.

Autoři nejnovější studie tvrdili, že se málo soustředili na zkoumání vztahu mezi parametry spánku a srdečními riziky, zejména ve srovnání s výzkumem týkajícím se souvislosti s délkou spánku.

Nedostatek spánku je spojován se stavy, jako je hypertenze, obezita a cukrovka.

Výzkum Americké akademie spánkové medicíny také zjistil, že lidé, kteří spí sedm až osm hodin v noci, jsou produktivnější než ti, kteří spí šest hodin.

Mezitím další studie publikovaná v Journal of Experimental Psychology zjistila, že ztráta pouhých dvou hodin spánku v noci může způsobit, že někdo bude náchylnější k hněvu.

Spánek

Spánek je velmi důležitý pro zdraví životní styl. Mnohdy je ale dost podceňován. Spánek je nezbytný pro regeneraci těla i duše. Se spánkem se pojí také pojem spánková hygiena, jsou to pravidla, která pomáhají k lepšímu a kvalitnějšímu spánku. Zde jsou:

1)     Interval chození do postele by měl být vždy stejný. Měli bychom se snažit chodit spát ve stejný čas. To se týká také vstávání.

2)     Před spaním bychom měli pořádně vyvětrat.

3)     Teplota místnosti, ve které spíme, by měla být nižší.

4)     Hodinu a půl bychom před spánkem už neměli jíst, ani konzumovat alkohol.

5)     Kofein je velký nepřítel spánku. Problém je ten, že i když spíte po šálku kávy, spánek díky kofeinu není tak kvalitní a vy ráno budete spíše unavení. Pozor také na zelený čaj a potraviny, které kofein obsahují.

6)     Procházka před spaním může být skvělá příležitost, jak si vyčistit hlavu a mít lepší spaní.

7)     Žádné bílé světlo z mobilů, televize nebo tabletu.

8)     Desetiminutové protažení před spaním je vynikající lék na uklidnění mysli a podpoření dobrého spánku.

9)     Co největší tma. Ideální je si ložnici co nejvíce zatemnit. Tma a chlad vám pomohou se lépe vyspat.

Zdroje:

cnbc.com

unsplash.com

 

Podobné články

0 Komentářů

Napište komentář

Články z dalších našich webů: