Trápí vás migréna? Máme tipy na to, jak se jí zbavit

Foto: Unsplash

Trápí vás migréna? Máme tipy na to, jak se jí zbavit

Záchvaty migrény jsou vysilující. Když trpíte migrénami, zažíváte kromě intenzivní bolesti hlavy spoustu příznaků. Podle Healthline mohou migrény v závislosti na závažnosti záchvatu provázet nevolnost, citlivost na zvuk a světlo a zvracení. Pokud si nejste jisti, zda trpíte bolestí hlavy nebo migrénou, snadným způsobem, jak mezi nimi rozlišit, je určit, kde se bolest nachází. Bolest hlavy je pociťována na více místech, zatímco migrény obvykle vyzařují bolest za očima.

Jako lidé trpící migrénou víme, jak těžké může být zvládnout bolest a zbavit se migrény, jakmile už začala. Je důležité mít připravený léčebný plán, abyste zabránili ataku, kdykoli je to možné, jako je vytvoření konzistentního spánkového plánu, udržení hydratace a správné zvládání stresu. Když tyto procesy selžou, existuje několik možností, které vám pomohou zbavit se migrény.

Zvládání migrény je proces pokus-omyl, protože některá řešení fungují pro některé lidi lépe než jiná. Začněte tím, že vyzkoušíte možnosti uvedené níže, abyste se zbavili migrény snadněji a efektivněji.

Vytvořte si klidné prostředí, jakmile vaše migréna začne

Většina lidí trpících migrénou má identifikovatelné spouštěče. Toto jsou nejranější příznaky blížícího se záchvatu a jsou to hlavní věci, kterým je třeba se vyhnout, když vytváříte svůj počáteční léčebný plán. Spouštěče se liší od jedné osoby k druhé, ale mohou zahrnovat cokoli od stresu a dehydratace přes změny barometrického tlaku až po nepravidelný spánkový režim nebo příliš mnoho kofeinu.

Nejlepší je podniknout kroky, abyste se jim vyhnuli, kdykoli je to možné, ale pokud již byla vaše migréna spuštěna, budete se o sebe muset postarat, dokud záchvat nepřejde. První věc, kterou můžete udělat, abyste se zbavili migrény, je vytvořit klidné prostředí. Zhasněte světla v ložnici, zatáhněte závěsy a zkuste si odpočinout nebo spát, pokud můžete. Naneste si mátový olej na spánky a čelo a ztište všechna hlasitá upozornění z telefonu, abyste se ujistili, že nebudete rušeni.

Někteří lidé jsou citliví na zvuky a v těchto případech je nejlepší vyhnout se hudbě, když vytváříte klidné prostředí. Pokud dokážete tolerovat zvuky při migréně, pusťte si během ležení uklidňující hudbu nebo okolní zvuky na nízkou hlasitost.

Vyzkoušejte teplotní terapii a lehce kofeinové nápoje

Kromě odpočinku vám může pomoci zvládnout migrénu teplotní terapie. Podle Mayo Clinic může horký nebo studený obklad umístěný na vaši hlavu nebo krk ztlumit bolest. Tepelná terapie v podobě horkého obkladu nebo nahřívací podložky uvolňuje svaly, chladová terapie z ledového obkladu poskytuje spíše otupující účinek. Nezapomeňte zabalit nahřívací podložku nebo ledový balíček do čistého hadříku a nanášejte na pokožku vždy jen na 20 minut, aby nedošlo k podráždění pokožky.

Kofein v malých dávkách může také zmírnit bolest při migréně. Kofein je pro některé lidi spouštěčem, takže jen vy budete vědět, zda je toto řešení něco, co budete chtít vyzkoušet. Malý šálek kávy nebo černého čaje vám dodá správné množství kofeinu.

Některé čaje, s kofeinem i bez něj, se doporučují i ​​pro osoby trpící migrénou. Heřmánek je nejoblíbenější a je bez kofeinu, ale kofeinový oolong nebo zelený čaj může mít podobně užitečný účinek.

Doplňky mohou být prospěšné

Když zažíváte migrénu, některé doplňky mohou být prospěšné při zmírňování bolesti a prevenci budoucích záchvatů. Podle Medical News Today mají lidé s migrénou často nízkou hladinu hořčíku. Doplňování hořčíku každý den může snížit a dokonce zabránit výskytu migrén. Investujte do vysoce kvalitního hořčíkového doplňku a ujistěte se, že jej užívejte pravidelně, zvláště když máte pocit, že přichází migréna.

Další doplňky, jako je vitamín E, riboflavin a vitamíny B, se také doporučují lidem, kteří trpí migrénami. Vitamin E je zvláště užitečný pro ženy, které trpí migrénami během menstruace, protože doplněk přirozeně vyvažuje hormony.

Můžete také začlenit potraviny obsahující tyto živiny do svého jídelníčku, pokud nechcete užívat doplňkovou pilulku. Mandle, avokádo a losos mají vysoký obsah vitamínu E. Vejce, celá zrna a luštěniny obsahují vysoké hladiny vitamínu B a hovězí maso, kuřecí prsa, banány a hořká čokoláda jsou bohaté na hořčík.

Vyzkoušejte kombinaci těchto technik, abyste zjistili, jak se nejlépe zbavit migrény, a pamatujte, že důslednost je klíčová.

Zdroje: thelist.com, unsplash.com

Podobné články

0 Komentářů

Napište komentář

Články z dalších našich webů: