Výzkum odhalil 10 způsobů, jak se zbavit vodní váhy

Foto: Unsplash

Výzkum odhalil 10 způsobů, jak se zbavit vodní váhy

Tělo dospělé ženy je tvořeno téměř 55 procenty vody. Někdy si však všimneme, že máme vody o něco více, než bychom si přáli. Zadržování vody neboli edém je stav, kdy část těla otéká, protože se v tkáni hromadí tekutina. Obecně neškodné, mírné otoky jsou běžné a měly by přirozeně samy odeznít. Abyste se tohoto nepříjemného pocitu zbavili, přinášíme vám 10 rychlých a zdravých způsobů, jak se zbavit váhy vody a jak se cítit lépe:

Cvičení
Každodenní cvičení je jedním z nejlepších a nejrychlejších způsobů, jak se zbavit váhy vody. Při každém cvičení se naše tělo potí, čímž se zbavuje přebytečné vody z těla nebo proudí do svalů pro jejich růst. Podle jedné studie publikované v lékařském časopise Extreme Physiology and Medicine průměrná ztráta tekutin během jedné hodiny cvičení se pohybuje mezi 16-64 uncemi za hodinu v závislosti na faktorech, jako je teplo a oblečení.

Spánek
Během spánku tělo produkuje hormony inzulin a leptin, které regulují náš příjem potravy. Když nemáme dostatek spánku, jsou tyto hormony nedostatečně produkovány, což způsobuje, že se cítíme hladovější a snáze ukládáme tuk. Spánek také umožňuje našemu tělu regulovat kortizol, který pomáhá přeměnit snědenou potravu na energii během bdění. Při nedostatku spánku může naše tělo získávat další palivo a naše tělo je náchylnější k ukládání nadbytečných kilogramů.

Hospodařte se sodíkem
Sodík je jedním z nejběžnějších elektrolytů v lidském těle a souvisí se zadržováním vody. Tělo sice potřebuje sodík k regulaci tekutin, ale příliš mnoho sodíku může způsobit vysoké zadržování vody. Podle Medical News Today je to proto, že tělo potřebuje ke správnému fungování udržovat vyvážený poměr sodíku a vody. Proto bude zadržovat vodu, pokud bude konzumovat příliš mnoho soli.

Sníží stres
Podle Rudyho Mawera, certifikovaného odborníka na sportovní výživu z Mezinárodní společnosti pro sportovní výživu, stres zvyšuje hladinu kortizolu a antidiuretického hormonu (ADH), které přímo ovlivňují rovnováhu vody v těle. ADH vysílá signály do ledvin a říká jim, kolik vody mají do těla přečerpat. Chcete-li regulovat zdravou hladinu ADH a kortizolu, nezapomeňte do svého života zařadit aktivity snižující stres.

Pijte více vody
Ironicky řečeno, pití většího množství vody vám může pomoci zhubnout. Když jsme dehydratovaní, naše tělo zadržuje vodu, aby nahradilo to, co mu chybí. Podle Medical News Today, voda také zlepšuje funkci ledvin, což umožňuje vyplavení přebytečné vody a sodíku z organismu.

Vyzkoušejte doplňky stravy
Doplňky stravy, jako je vitamin B6 a hořčík pampeliška, mohou být účinnými přírodními prostředky proti zadržování tekutin. Tyto doplňky spolupracují s ledvinami a pomáhají tělu odplavit přebytečnou vodu a sodík.

Jedna studie provedená na univerzitě v Readingu ve Velké Británii zjistila, že menstruující ženy, které užívaly doplňky s hořčíkem, měly sníženou hmotnost vody a předmenstruační příznaky. Jiná studie provedená institutem Tai Sophia v Laurelu ve státě Massachusetts pozorovala, že u lidí, kteří užívali pampeliškové doplňky, se zvýšila frekvence močení během pěti hodin.

Jíst rostliny bohaté na draslík nebo vodu
Některé potraviny mohou případně pomoci odstranit nežádoucí hmotnost vody. Potraviny s vysokým obsahem draslíku, jako je zimní dýně, sladké brambory a bílé fazole, mohou zvýšit močení a snížit hladinu sodíku. Rostliny založené na vodě, jako jsou okurky, meloun a celer, mohou zvýšit příjem vody.

Změna příjmu sacharidů
Ačkoli naše tělo potřebuje ke svému fungování zdravé množství, příliš mnoho sacharidů může způsobit nežádoucí přibývání vody. Medical News Today uvádí, že když jíme sacharidy, energie, kterou hned nespotřebujeme, se ukládá ve formě molekul glykogenu. V jednom gramu glykogenu lze uložit až 3-4 gramy vody.

Pijte více kávy a čaje
Kofeinové nápoje, jako je káva a čaj, vám mohou pomoci zhubnout vodu. Podle kliniky Mayo Clinic káva potlačuje chuť k jídlu a může snížit vaše nutkání jíst. Proto vám nedostatek chuti k jídlu může zabránit v konzumaci potravin, které způsobují zadržování vody. Některé bylinné čaje, jako například mátový a zelený čaj, mohou také pomoci potlačit chuť k jídlu a zvýšit metabolismus.

Změňte své sedavé návyky
Pokud celý den sedíte u pracovního stolu, může vám hrozit, že přiberete vodu. Fyzická aktivita může zlepšit krevní oběh a pomoci vám vypotit přebytečnou vodu. Dopřejte si během dne krátké přestávky, abyste se mohli postavit a lehce protáhnout, a zařaďte do svého denního režimu chůzi, abyste zabránili přibývání vody.

Zdroje:

https://www.healthline.com/nutrition/13-ways-to-lose-water-weight#section10
https://www.verywellfit.com/how-to-safely-lose-water-weight-4070006
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmedhealth/PMH0072593/
https://www.webmd.com/diet/sleep-and-weight-loss#2
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4444051/
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3707098/
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/2957126
https://www.healthline.com/nutrition/how-much-sodium-per-day#section1
https://www.merckmanuals.com/home/hormonal-and-metabolic-disorders/water-balance/about-body-water
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/1967878
https://food.ndtv.com/health/8-diuretic-foods-that-can-help-you-lose-that-water-weight-1694230
https://www.mayoclinic.org/healthy-lifestyle/weight-loss/expert-answers/caffeine/faq-20058459
https://timesofindia.indiatimes.com/life-style/health-fitness/diet/5-teas-that-make-you-slim/articleshow/9648539.cms

Zdroje: womenworking.com, Unsplash.com

Podobné články

0 Komentářů

Napište komentář

Články z dalších našich webů: