Výzkum odhalil nejlepší denní dobu pro konzumaci sacharidů (a odpověď vás možná překvapí!)

Foto: Unsplash

Výzkum odhalil nejlepší denní dobu pro konzumaci sacharidů (a odpověď vás možná překvapí!)

Všichni milujeme chléb a těstoviny, ale bylo nám řečeno, že máme omezit sacharidy, abychom zhubli. Jíst správné sacharidy a přejít na sacharidovou zátěžovou dietu však může našemu metabolismu skutečně pomoci. Kdy je tedy nejlepší jíst sacharidy - housku k snídani nebo špagety večer?"

Co je to sacharidový backloading?"
Sacharidový backloading je vztah mezi sacharidy a hormony, jako je inzulín a kortizol, které hrají roli v tom, s jakou pravděpodobností budete sacharidy spalovat nebo ukládat, uvádí web Health. Zastánci diety Carb backloading věří, že přesunutí většiny příjmu sacharidů, stejně jako tréninku, na večer zlepšuje práci hormonů a zabraňuje vytlačování sacharidů do tukových buněk.

Podle Heatha během dne omezujete příjem sacharidů. Tato strategie prý pomáhá redukovat tuk a budovat svaly, zatímco večer, po skončení tréninku, si vychutnáváte oblíbené sacharidy, jako jsou těstoviny, chléb a sladkosti.

Jak to funguje?"
Podle Dr. Anthonyho Gustina, DC, MS v článku pro webové stránky Perfect Keto se tato dieta výrazně zaměřuje na načasování hormonální funkce. Když spíte, vaše tělo spaluje tuk a uvolňuje růstový hormon. Po probuzení je cílem sacharidového backloadingu zůstat v tomto stavu spalování tuků. Toho lze dosáhnout tím, že budete během dne konzumovat pouze tuky a bílkoviny. Pobyt v tomto režimu spalování tuků, nazývaném také "ketóza", je jedním z pilířů protokolu sacharidového backloadingu.

Délka ketózy prokazatelně kontroluje hlad a zlepšuje metabolismus. K snídani se držte jídla s nízkým obsahem sacharidů a vysokým obsahem tuku, jako je například snídaňový nákyp s kuřecím masem, vejci a sýrem. K obědu pokračujte v konzumaci jídla složeného převážně z tuků a bílkovin, přičemž velká část kalorií by měla pocházet ze zdravých tuků. Nezapomeňte udržovat nízký obsah sacharidů tím, že budete jíst jídlo s nízkým obsahem sacharidů. Většinu kalorií ze sacharidů získáte po tréninku. Zásada "po tréninku" je důležitá, protože právě tehdy vaše tělo s největší pravděpodobností ukládá glykogen do svalů, a ne do tukových buněk.

Přínosy sacharidového backloadingu
Podle zdravotnického webu Healthline má sacharidový backloading mnoho výhod:

  • Snižuje chutě: Dieta vám umožní méně se omezovat během noci, takže je v pořádku si občas dát nezdravé jídlo, pokud jste po většinu dne zůstali na nízkém obsahu sacharidů. Nedávné studie ukazují, že podlehnutí chutím vám může pomoci rychleji dosáhnout vašich cílů při hubnutí.
  • Méně uloženého tuku: Hlavní strategií této diety je využití hormonální funkce. Díky tomu, že zůstáváte v nutriční ketóze po celý den, vaše tělo spaluje přebytečný tuk.
  • Lepší spánek: Konzumace sacharidů v nočních hodinách pomáhá produkovat více tryptofanu. Díky inzulínu se tryptofan dostává do mozku a tento tryptofan umožňuje proces přeměny serotoninu na melatonin, který umožňuje spánek.

Zdroje:
https://perfectketo.com/carb-backloading/
https://www.health.com/weight-loss/carb-backloading
https://www.healthline.com/health-news/carb-backloading-to-lose-weight#4

Zdroje: womenworking.com, Unsplash.com

Podobné články

0 Komentářů

Napište komentář

Články z dalších našich webů: